Se enkelt indlæg
Gammel 20-11-2011, 20:40   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stinni Se meddelelser
hejsa

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Det jeg ikke forstår er, at jeg IGEN får en partshørring efter de har fået svar fra Ankestyrelsen.

Jeg fik jo en partshørring da de stoppede sygedagpengene. Jeg klagede og fik igen en partshørring da de fik en afgørelse fra Ban, hvor de skulle træffe en ny afgørelse. Jeg klagede igen og det er den der pt. er i Ban.

Så efter min vurdering kører denne sag allerede og her er det jo så ikke anden aktør, men en fast ansat i Kommunen som har lavet afgørelsen (fastholdt forrige afgørelse)

Det jeg tænker er, at de sender en ny parthørring pga. kommunen har fået afgørelsen fra Ankestyrelsen (sagen omkring anden aktør) hvor de jo tabte og skulle træffe en ny afgørelse.

Men her er det at det bliver lidt forvirrende fordi sagen i Ankestyrelsen kun omhandler om det er anden aktør eller ej. Det der kører i Ban er jo den nye afgørelse kommunen træf umiddelbart efter anden aktør stoppede sygedagpengene, så det er altså 2.gang min sag er i Ban omkring stoppet af sygedagpenge (først var det anden aktør og denne gang er det en ansat i kommunen)

Håber at I forstår, det er svært at forklarer

mvh.

Stinni
Nu er det jo delvist baseret på gæt, da jeg ikke kender din sag.

Men:

1 klage du får medhold i er korrekt. Lige derefter skynder kommunen sig at træffe "deres egen" afgørelse om stop, som du så klager over... Uden at kende til din sag, får du nok ikke medhold i denne.

Det er sådan at, ja det er ulovligt at lade 2. aktør træffe afgørelser, men det vil stadig være deres vurderinger som ligger til grund for kommunens afgørelse.
Så det med at du fik medhold 1. gang handlede egentlig ikke om stop af dine sygedagpenge, men mere om hvem der havde truffet afgørelsen.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat