Se enkelt indlæg
Gammel 23-06-2010, 16:32   #1
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Merudgifter §100

I dag har min mand fået sin afgørelse på §100. Det var et afslag.. ØV

Det sociale nævn har godkendt ham til at tilhører personkredsen, men afvist den pga beløbet for merudgifter ikke overstiger 6000 kr. årligt.

Min mand har været ude for en arbejdsulykke og kommet svært tilskade med ryggen. Har fået tilkendt førtidspension uden arbejdsprøvning mm.

Han modtager personlig pleje og har manuelkørestol samt el-scooter samt bevillliget nedstolet minibus.

Der udover er jeg selv langtidssygemeldt pga. smerter i hele højreside, fra top til tå. Ingen kan forklare disse smerter, men jeg har gået sygemeldt så længe at jeg har mistet sygedagpengene. Jeg er igang med en afklaring mht. min arbejdsevene.

Nævnet afviser at dække udgifter til håndrækninger, da vi har en søn på 15 år som ville kunne, male huset, rydde sne, græsslåning, rengøring, pudsning af vinduer, rengøring af bilen mv.

Det skal også lige nævnes at vores søn har gået på efterskole på fyn i skoleåret 09/10 og har derfor ikke været hjemme ret meget. Vores søn lider ligeledes af bl.a. græsallergi og har astma.

Jeg har talt med ankestyrelsen, tidligere på året. Hvor jeg forspurgte om hvad man kunne forvente at sine børn. Ankestyrelsen nævnte at man ikke kunne forvente at børn under 18 år deltog i nævnte håndsrækninger. Man forventer at børne selv holder deres værelse, dvs også gøre det rent. Være med i de alm daglige gøremål, så som tømme opvaskemaskinen, dække bord. Vores børn deltager i forvejen i meget mere en man kan forvente af børn, hvis man sammenligner med andre almindelig familier.

Jeg har haft kontakt med dukh.dk, den uvildig konsulentordning på handicap området. Dukh har ydet vejledning igennem hele forløbet. Dukh nævnte at det var en meget stram afgørelse kommunen er kommet med og har da også en aftale om at de få afgørelsen ind til gennemsyn, efter at nævnte har sagshandlet den.

Har ligeledes under hele forløbet haft tæt kontakt med ptu, som også har ydet rådgivning.

Er der nogen som har gode råd og nogen som har oplevet ikke at få dækket nogle håndsrækninger overhovedet.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat