Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2016, 00:21   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
mht mine mavegener har jeg været mave patient siden jeg var 12 år gammel og først nu har de begyndt og overveje at det er irritabel tyktarm
Du kan jo prøve at læse om IBS (irritabel bowl syndrom) og se, om det passer på dig.
Men pas på med, at hægte dig alt for fast i sådan en diagnose, i stedet bør du observere dine symptomer og sætte dig ind i hvordan vores fordøjelse fungere.
Det er min opfattelse, at IBS er en "skraldespandsdiagnose", som de benytter når farlige ting er udelukket og de ikke ved hvad det ellers kan være.

Jeg har selv haft utrolig glæde af en dygtig og erfaren zoneterapeut, men jeg har i mange år selv øvet mig på zoneterapi og supplerer det nu med akupressur, og bruger også nogle homøopatiske dråber.
For mit vedkommende er det hvedemel der giver de største problemer, efterfulgt af eddike og mælk.
Og hvedemel er dælme svært at komme udenom.
Der findes ikke ret meget rugbrød uden hvedemel, og det meste er der også eddike i.
Jeg er begyndt at købe rugbrød i Irma, fra Hedebageren, det koster 26 kr. for et lille rugbrød, det bliver hurtig tørt, så jeg skærer det i skiver og fryser det ned i små portioner. Men det ligger rigtig godt i maven.

Du kan også prøve at google "for lidt mavesyre".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
mine mavegener er meget mindre i de perioder hvor jeg går all in på sund kost, men jeg synes ikke der er nogle sammenhæng med mine rygsmerter, men jeg vil klart begynde og skrive de ting ned som du har skrevet jeg skulle gøre..
Prøv evt. at udelukke alt mel udover rug, mælkeprodukter og eddike i en periode.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
der har os været utallige diagnoser fra de kiropraktor og fysioterapeuter jeg har gået ved , lige fra at jeg har diskusprolaps til jeg har bækkenløsning (har ingen børn og har aldrig født et barn), en har os ment jeg har facetleds syndrom i det nederste af lænden, en andre mener jeg har hoftedyslasi på venstre hofte , men disse ting mener Inger læger er korrekt.. så ja man bliver godt nok noget forvirret..
Fra jeg var 13 år har jeg haft problemer med spændingssmerter i skulder/nakke-området. En kiropraktor udtalte engang, efter at have set mine røntgenbilleder af nakken, at der var nogle problemer med mine nakkehvirvler.
Men efter jeg har fået mere styr på min fordøjelse har jeg ikke længere problemer med spændinger. Tankevækkende.

Ja, man kan nemt blive forvirret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat