Se enkelt indlæg
Gammel 01-08-2010, 00:32   #18
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Jeg kan se ud af det du skriver, at du må have haft dine kampe - både med dig selv og de omgivelser du skal fungerer i.

En personlighedsforstyrrelse (borderline?) og en bipolar affektiv sindslidelse er ikke tilstande, der "bare går væk af sig selv" ... og slet ikke inden for en 5 årig tidsramme.

Alt efter graden af din funktionsnedsættelse - og det du selv beskriver synes jeg virker tungtvejende nok - så synes jeg, at når "fælleskassen" nu har mulighed for at sætte ind med en tidsbegrænset førtidspension, så er din sag da oplagt til sådan et tiltag.

Prøv at arbejde lidt på den vinkel og se om det er muligt at "sparke nogle døre ind" fx vha. din psykiater - og skulle du nå dertil at det lykkes for dig, så brug din tid til at få det bedre og modnes undervejs ... der er rigelige med udfordringer du kan kaste dig over i både den praktiske og den mere tænkemæssige del af virkeligheden :-)

Og rimelige chancer for bedring over en årrække ... javel, men så skal der vel arbejdes på sagen ... det kommer ikke bare af sig selv.

Jeg tænker: Fx et længerevarende forløb med kognitiv terapi og psykoedukation i kvalificerede rammer, vil nok ikke være det ringeste du kunne bruge din tid på for at komme vidre i den rigtige retning :-)


BTW: Har du hørt om: Klinik for Mani og Depression ved Århus Universitetshospital ?

http://www.auhrisskov.dk/afdelinger/...+og+depression

Hvis din bipolare affektive sindslidelse er den egentlige grunddiagnose, så er du inkluderet i målgruppen - om du er inkluderet geografisk ved jeg ikke ...

Men ellers findes der vel andre tiltag rundt omkring i landet som kunne være relevant i forhold til dig ?


Tilføjet: Jeg glemte at nævne, at du evt. kunne forsøge at tage kontakt til Myndighedsafdelingen i din kommune og forespørge der, om du kunne tildeles en støtte-kontakt-person, der kunne støtte dig i de situationer, som fx kan være store udfordringer for dig at håndtere - og samtidig kunne du have én der kommer til at kende dig lidt bedre og som du kunne "spille bold op ad".

Sidst redigeret af TimeGuest; 01-08-2010 kl. 00:47.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat