Se enkelt indlæg
Gammel 27-06-2010, 20:29   #146
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Muskelsvindfonden skriver.....

Startside > Nyheder
Ikast-Brande meldt til tilsynet
Udgivelsesdato: 23-06-2010
PRESSEMEDDELELSE FRA MUSKELSVINDFONDEN

Ikast-Brande Kommune meldt til tilsynet

Borgermesteren har meddelt anlægsstop og al sagsbehandling og bevilling af hjælpemidler, boligændringer med mere standses.

Sådan lyder den klare melding fra myndighedsafdelingen i Ikast-Brande Kommune til medlemmer af Muskelsvindfonden, der har aktuelle sager, hvor de venter på nødvendig hjælp, de efter loven har krav på. Det er både uacceptabelt og ulovligt.

”Ikast-Brandes borgmester er gået klart over stregen i sin kamp som bannerfører for nedskæringer på handicapområdet. At indstille al sagsbehandling på handicapområdet en stjerneklar ulovlighed på linje med Erik Ninn-Hansens forbrydelse i Tamilsagen. Derfor gik Muskelsvindfonden også til Det Kommunale Tilsyn straks vi hørte om ulovligheden fra vores medlemmer i kommunen”, siger Muskelsvindfondens formand Evald Krog.

”Jeg hverken kan eller vil forhindre borgmester Carsten Kissmeyer-Nielsen i at komme med sine skingre budskaber om, at mennesker med handicap skal betale for fremtidens folkeskole. Det bør naturligvis ikke være et spørgsmål om enten eller. Det er ganske enkelt et sørgeligt menneskesyn eller manglende viden, der ligger bag. Men jeg både vil og kan forhindre, at Kissmeyer-Nielsen slipper afsted med at bryde gældende lovgivning. At indstille sagsbehandlingen er langt værre end at give flere afslag end loven giver mulighed for. Uden sagsbehandling har mine medlemmer jo ikke en gang en afgørelse af klage over. Jeg er spændt på, om kommunen fastholder sin ulovlige praksis indtil tilsynet får kigget på sagen, eller om det er en ”svipser”, der bliver rettet allerede i dag”, slutter Evald Krog.



Yderligere oplysninger

Evald Krog

Formand for Muskelsvindfonden
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat