Emner: fleksjob
Se enkelt indlæg
Gammel 29-07-2006, 16:03   #4
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
RE: flexjob

Hejsa.

Det er lang tid siden jeg sidst har brugt siden og vil gerne fortælle lidt om, hvad der er sket siden jeg sidst skrev til jer, samt stille et par spørgsmål.

Kommunen fastholdte og sendte mig i arbejdsprøvning ( 37 timer om ugen ) tiltrods for, at jeg var berettiget til et felxjob på 6 - 10 timer om ugen.
Det magtede jeg ikke og kvittede systemet. Jeg begyndte at læse på SU, indtil jeg ikke kunne klare det længere og gik så igang med en anden uddannelse på SU.
Sådan kan jeg jo ikke fortsætte hele livet, så nu kommer mit spørgsmål.

Hvordan står jeg stillet, hvis jeg kontakter kommunen og beder om at starte som musiker?? ( har før levet af at spille til privat fester )
Jeg har regnet på det og fundet ud af, at jeg kan tage 1 job om ugen ( 7 timer ) og derved oppebære en løn som jeg kan leve af. Der er dog ingen der kan garantere mig et job hver lørdag og så hænger økonomien ikke sammen.
Kan man få flexjob på den måde, så jeg kan få suppleret hvis jeg f.eks. kun har 2 job en måned??

Skal jeg hele møllen igennem en gang til, for at blive godkendt til et flexjob??

Jeg håber at I kan svare på mine spørgsmål, så jeg kan kontakte kommunen på mandag og komme videre i mit liv.

Med venlig hilsen

René Olsen
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat