Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2018, 12:30   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Kropsbårne hjælpemidler paragraf 112, vintertøj

Hej venner

Jeg skal til at søge tilskud til noget varmt vintertøj, igennem socialloven paragraf 112, Kropsbårne Hjælpemidler.
Jeg får stærke smerter af kulde, og det er dokumenteret fra min smerteklinik og det er kronisk. Senfølger fra kræftbehandling.

Jeg har været i en outdoor butik, som er rigtig dygtige og fået råd og vejledning, til at finde
det varmeste og mest effektive tøj til mig. Jeg fik prøvet en masse tøj og mærket efter hvad det gjorde ved min hud og hvor varmt det var. Min hud er virkelig følsom overfor forskellige tekstiler, kulde og temperaturskift, og det ved de på Smerteklinikken.
Det tøj jeg skal bruge, altså det som var varmest og føltes bedst, er ikke billigt, da det er sådan noget som kradsefri uld og generelt bare god kvalitet som kan holde i mange år.
Alt i alt bliver det omkring 7-8000 kr. Især jakken var dyr, fordi den er i så god kvalitet og så effektiv/varm.

Jeg skriver sammen med forretningen på mail og jeg vedlægger vores mail korrespondance min ansøgning til kommunen.
Jeg beskriver hvordan vinteren herhjemme gir mig smerter, og dermed gør mig udmattet, hæver mit angst niveau (har forskellige angst diagnoser) og gir mg flere overbelastningssymptomer (diagnose jeg har fået igennem psykiatrien)

Er der andet jeg kan gøre, end selvfølgelig at vedlægge dokumentation fra Smerteklinikken?
Måske kan jeg få butikken til at begrunde på mailen, hvorfor jeg skal bruge det tøj de fandt til mig, udfra de symptomer jeg fortalte dem, og så vedlægge ansøgningen? Jeg kan ikke lige komme i tanker om andre der har forstand på outdoor tøj, andre end butikkerne selv...Den butik jeg har fundet er vist en af de mest kompetente, men det er jo bare min vurdering...

Sidst redigeret af Desmond007; 10-03-2018 kl. 13:06.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat