Se enkelt indlæg
Gammel 21-04-2017, 17:53   #3
Oldone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Oldone er ny på vejen
Regler for samtykke og til hvem

Hej Gunvor; jeg har meget røde ører over ikke at have svaret dig (og andre, der ser med). Er som nævnt meget dårlig, man jeg har dog nogle gange forsøgt at logge på for at svare, men ak glemt mit password, blev låst ude og genetableringen gået helt i gak! Så opgav jeg.. NU er jeg så kommet på igen.
Du spurgte mig "Har du ikke udfyldt et samtykke i forbindelse med din tidl. ansøgning om §17, stk. 2?" Og til det, kan jeg svare; at nej, det blev jeg aldrig spurgt om. Jeg må jo gå ud fra, at kommunen har ment, at samtykket, der var givet til Rehabiliteringsmødet tilbage i tiden, dvs. 1½ år fra ansøgningen på det foreliggende, har kunnet bruges, idet det ikke var tilbagekaldt. Her tidligere i år, blev jeg så, som jeg skrev, bedt om at underskrive et nyt; og som jeg her på K10 satte teksten ind fra. Du spurgte mig, hvilket skema, det var jeg havde fået. Til det, kan jeg svare, at det ikke var et skema, men et alm. hvidt stykke papir uden nogen former for henvisning til love og regler. Da jeg så, det skema, du sendte mig et link til, tænkte jeg, at du havde helt ret, og at man da aldrig skal skrive under på andre samtykkeskemaer end KL's, og som der ikke henviser til nogle love og §. Så, som sagt, så gjort; jeg brugte det, du sendte, og rådet om at overveje, hvad man egentlig giver samtykke til "videregivelse vs indhentelse". Så igen tusinde tak for dit svar Gunvor.
Hvad værre er, at jeg er kommet i en underlig situation, hvor den nye BEK nr. 1092 af 03/08/2016 faktisk stiller borgeren endnu ringere, da borgeren ingen som helst styring har med, hvad der foregår imellem kommunen og deres såkaldte sundhedskoordinatorer, der i nogle tilfælde er en ekstern almen læge, der blot er lønnet via sygehuset, hvor selve den ”Socialmedicinske afdeling” ligger. Alle ved jo godt, at det er ”kommunens egen afdeling”, og man kan jo søge nok så meget aktindsigt; når det ikke på nogen måde er begrundet, hvorledes de krydser eller rettere mangel på samme overhovedet er fremkommet. Men, det problem skriver jeg snarest om i en anden tråd, der nok passer bedre end denne her ”samtykke-tråd”. De bedste hilsener Oldone
Oldone er ikke logget ind   Besvar med citat