Se enkelt indlæg
Gammel 01-04-2009, 15:34   #16
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Har sendt følgende mail til Bent Bøgsted og kopi til arbejdsmarkedsudvalget

Til

Bent Bøgsted, Dansk Folkeparti.

Vedr.: Aftale om 26 ugers forlængelses mulighed for sygedagpenge.

Jeg troede det var en dårlig 1 april joke da jeg i Fyens Stiftstidende kunne læse at regeringen og dit parti havde indgået en aftale om 26 forlængelses mulighed.

Men det gik op for mig det ikke var en 1 april joke og har konstateret at du på Dansk Folkeparti`s hjemmeside kalder aftalen for en stor sejr.

Jeg kommer i tvivl om du kender lovgivningen. Men jeg skal henvise dig til at læse lov om sygedagpenge § 27 stk. 2.

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Jeg har desværre meget svært ved at se denne aftale skal være en stor sejr for personer på sygedagpenge. Der er således allerede mulighed for at kommunerne kan forlænge i 26 uger.

Kunne regeringen og Dansk Folkeparti ikke prøve at gøre det lidt bedre end blot at puste en varmluftsballon op?

Jeg er selv på sygedagpenge og er lige blevet forlænget yderligere 26 uger.

Det er stort problem at regeringen og Dansk Folkeparti vælger at slå plat på så alvorligt emne som i her gør.

Mvh

Henrik Buchholtz Pedersen
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat