Se enkelt indlæg
Gammel 24-05-2016, 12:10   #14
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Tak for din respons!
Det varmer, og jeg er taknemlig over, at du magter at sætte dig ind i sagerne. Jeg gør det også, men er desværre noget hæmmet af overskud til, at gøre som dig. Jeg har forsøgt med Arbejdsmarkeds styrelsen, og fik også et "positivt"svar , men også meget, på den ene side, på den anden side. altså et ambivalent svar......
Hvis du ikke selv magter at sætte dig ind i sagerne, så bed andre om at hjælpe dig – f.eks. her på K10.
Snak også med venner og bekendte.

Vigtigt!
Vil du klage over dit forløb hos jobcentret eller anden aktør, så foregår sagsbehandlingen i ét system.
Vil du anmelde en kommune for, uberettiget, at have modtaget statsrefusion for fup-aktivering, så foregår det i et helt andet system.
En anmeldelse til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering skal derfor KUN handle om, at en kommune har modtaget statsrefusion, som den ikke er berettiget til - ikke ét ord om din egen sag.

En anmeldelse skal indeholde en detaljeret beskrivelse af fup-aktiveringen og vedlægges dokumentation for at den har fundet sted. Det er bedst, hvis man kan henvise til en omtale i medierne. Hvis dette ikke er muligt, så kan egne fotografier af meningsløse opgaver og papirer fra anden aktør bruges som dokumentation. Fotografierne skal tydeligt dokumentere hvor fup-aktiveringen foregår - oftest i et lokale hos en aktør.
Og snak med de andre du møder i fup-aktivering om at lave en anmeldelse i fællesskab.

Kommunens pligter.
"Stk. 5. Hvis kommunen undlader at korrigere data om ydelsen, jf. stk. 2, eller ikke gør Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering opmærksom på fejl, jf. stk. 4, og dette har eller kan have medført økonomisk tab for staten, kan Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering foretage modregning ved opgørelsen af finansieringsbeløbet til kommunen".
http://star.dk/~/media/STAR/Files/Re...615%20pdf.ashx
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt

Sidst redigeret af Rebecca.And; 24-05-2016 kl. 12:12.
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat