Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2012, 13:01   #15
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Nå, tilbage til dit spørgsmål.
Det med medicin gælder i princippet alle sygdomme. Men, det springende punkt er om sygdommen vil være akut livstruende eller betyde en umiddelbar risiko for væsentligt og varigt nedsat funktionsevne dersom man ophøre med medicinen.

Fx. er der en principafgørelse, der omhandler type- 1 diabetikkere. De vil uden insulin være akut livstruet, og derfor er alle type - 1 diabetikkere pr. automatik omfattet af personkredsen. Mens type-2 diabetikkere i hovedreglen ikke er omfattet. Så det kommer an på en konkret og individuel vurdering.

Derfor er det også vigtigt at din læge får mulighed for at skrive præcist hvad der vil ske hvis du ikke modtager din medicin. For ellers tolker sagsbehandlerne i blinde. Så igen, når du nu beder om at der indhentes lægelige oplysninger, så sørg for at der bliver spurgt helt konkret til dette punkt.
Jeg ved ikke om du er i behandling på et hospital. Nogen gange så udbeder sagsbehandleren blot journaludskrifter og tolker frit fra leveren ud fra disse.
Tak Velcro :-)
Jeg vil se på det, og ellers lade mine læger om at skrive hvad der skal skrives - er ellers være obs. på de punkter du har nævnt som vigtige :-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat