Se enkelt indlæg
Gammel 05-12-2011, 18:38   #434
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er korrekt at det ikke stå i loven nogen steder...

Claus Hjort har tidligere udtalt sig som beskæftigelsesminister at hvis man ikke har en arbejdsevne på mere end 12 timer...at så var det en pension....men det står ikke i loven desværre...
Ja det har du da ret i, det er netop derfra jeg havde det, så jeg troede når han sagde det, at det faktisk også stod i loven.

Måske vi skulle skubbe på for at få lavet en nedskrevet lov omkring antal timer man kan arbejde før man er berettiget til henholdsvis førtidspension eller flex.

Kunne det være en idé at afkræve Mette Frederiksen langt flere skriftlige kriterier for tilkendelse af førtidspension?

Det er jo klart, at når lovgivningen er så løs i henhold til disse kriterier, så kan systemet langt nemmere finde på smuthuller, det er jo også derfor de konstant og under trusler om at tage kontanthjælpen fra den syge borger, har held med at sende kronisk syge borgere ud i den ene arbejdsprøvning efter den anden, trods borgeren har vist sig slet ikke at have arbejdsevne til det.

Og diagnoser bliver jo underkendt og ignoreret, så de kan heller ikke hjælpe vores retssikkerhed.
Tænker der må findes nogle love omkring hvorvidt man må tvinge sygemeldte i arbejde, man er jo ikke sygemeldt hvis man kan arbejde.

Borgerrådgiverens jurist har direkte sagt til mig, at det er ulovlig praksis, med underkendelse af arbejdsprøvninger, så jeg vil forsøge at kontakte dem og forhøre mig om hvilke lovparagraffer de kan henvise mig til i den forbindelse.

I den sammenhæng jeg kontaktede Borgerrådgiveren vedrørende emnet, drejede det sig om, at Jobcenter krævede jeg kunne arbejde flere timer end resultatet af min arbejdsprøvning viste jeg kunne, så derfor stemplede de den som ugyldig trods udførlig Progressionsrapport fra Incita med indgående beskrivelse af alle de arbejdsfunktioner jeg gennemgik hos dem, jeg var pligtopfyldende osv.
Men Jobcenter brød sig ikke om at timetallet var "for lavt", så min sag blev syltet i årevis, og nu kræves det så jeg skal kunne arbejde langt mere end jeg kan for en vurdering.
De har faktisk "smidt mig i fængsel" for nu er jeg jo låst fast på kontanthjælp, da jeg på ingen måde er i stand til at honorere det krav, hvilket de jo udmærket godt ved.
Christian Krebs Lange fra BAN har også KUN den ene agenda, nemlig at forhindre indstilling til førtidspensioner (det kan man læse skrækhistorier om på nettet) og han er ligeglad med at han overtræder loven - på mange områder i min sag er loven groft overtrådt, men loven mener han sig tilsyneladende højt hævet over.

Vi må simpelthen finde nogle love frem, som dækker vores retssikkerhed på området omkring arbejdsprøvninger, så kan vi alle undgå endeløse arbejdsprøvninger om og om igen.
(Jeg er klar over at loven er overtrådt i mit tilfælde, også præcis hvilke, men efterlyser flere love vi kan bruge generelt.)

Det er jo også at gøre grin med borgeren, at kræve man har så meget arbejdsevne, at man ikke er berettiget til pension ellers er arbejdsprøvningen erklæret ugyldig.

Så kan man jo lige så godt nægte fra start, at lade sig arbejdsprøve hvis man har så begrænset arbejdsevne, at man i forvejen må øge vold på sig selv for bare at møde op så meget at arbejdsprøvningsstedet siger det er nok til en vurdering.

Jeg slæbte mig derhen og gjorde mit bedste, på baggrund af løgn fra Jobcenter om, at jeg bare skulle gøre mit bedste, så var det godt nok, også selv om jeg måtte gennem en masse smerter i forbindelse med arbejdsprøvningen, så lovede de mig i Jobcenter der ingen problemer ville blive efterfølgende med førtidspensionssag - jeg skulle bare helst møde op så meget at Incita sagde det var nok til en vurdering.
Men alt dette var bare usandt, min arbejdsprøvning var spild af smertefuld overvindelse for at møde op, jeg kunne lige så godt have ladet være.
Jeg mødte jo op syg hver gang, jeg må ikke arbejde på mit stærke smertestillende, så det var sindsygt hårdt...og åbenbart til ingen verdens nytte.
Efter endt arbejdsprøvning blev min sag syltet i halvandet år, og trods utallige henvendelser til Jobcenter Nyropsgade, kontaktede de mig aldrig, de lukkede totalt af for kontakt til min sag.
Det var den sag jeg vandt hos Borgerrådgiveren, og man vinder KUN sager der hvis loven er overtrådt, ellers tager de som udgangspunkt slet ikke sagen op.

Det må der simplethen laves om nu på dette ulovlige vanvid systemet kører mod os!!!

Håber vi sammen kan finde nogle love frem, der kan dække vores retssikkerhed på om området, og få dem skrevet dem ned herinde.

Tænker der muligvis også kan være noget i FN's menneskerettighedskonvention, der underkender at et system, der allerede har testet en samarbejdsvillig sygemeldt borger kræver gentest i uendelighed indtil testen viser det systemet vil have.

Der må simpelthen findes en lov hvor denne helt basale menneskeret til ikke at blive udsat for overgreb af et system på den måde indgår.

Jeg vil i hvert fald få hjælp senere i aften til at se hvad jeg kan finde frem til, og så vender jeg tilbage.

Håber mange andre vil hjælpe mig i min søgen også, på den måde kan vi alle slippe for fremtidig kontinuerlig gentagen af tvangsarbejde for syge borgere, som allerede har vist de/vi er for syge til at arbejde.

Ellers må vi simpelthen demonstrere i samlet flok og nægte at møde op drøn syge og arbejde - for uanset om de vil tvinge en i arbejdsprøvning om og om igen, så har man altid ret til at sygemelde sig til arbejdsprøvnings-stedet, og det kan man gøre hver eneste dag hvis man er så syg, at man skal øge vold på sig selv for at møde op, og det er i hvert fald en rettighed de ikke kan tage fra os!

Vi er alt for flinke, og har stået skoleret alt for længe hvor vi har fundet os i ulovligheder og overtrædelse af helt basale menneskerettigheder, jeg tror det er på tide vi melder os ud af flinkeskolen nu og ikke længere lader systemet køre os rundt i Cirkus Jobcenters tortur på syge borgere!

Jeg øger i hvert fald ikke længere vold på mig selv og møder op drønsyg, nærmest kravlende hen af fortorvet, for at komme hammer syg til tvungen jobsamtale, jeg melder mig syg samme dag, og det gør jeg igen og igen hvis jeg er for syg til at møde op, og det har jeg ret til.
Jobcenter kan på ingen måde kræve man møder drøn syg op til jobsamtale - er man for syg til at deltage er det et afbud, om det så er hver gang.
Jeg er ikke sygemeldt for sjov, men fordi jeg er syg!

Sidst redigeret af Lotte68; 05-12-2011 kl. 18:43.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat