Se enkelt indlæg
Gammel 06-09-2015, 13:12   #8
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Hej igen !

Jamen det giver slet ikke mening, i al fald ikke set med økonomiske briller fra kommunens synsvinkel.

Altså det er helt sikkert TÅBELIGT at holde mig på KH. For ganske vist er der en egen betaling på 4440 kr pr måned, men den reelle udgift for kommunen er 45.000 kr pr beboer!

- Primært pga der jo skal være personale døgnet rundt, og mange forskellige slags - sygeplejserske, pædagoger, kontorpersonale, praktisk personale, ernæringspersonale osv osv osv.

Og den lave KH gør at jeg kun kan søge blandt de allerbilligste boliger (max 3500 pr måned) som netop er den type boliger som der er allermest mangel på. - og dermed fastholder mig på forsorgshjemmet i en slags "venteposition", hvilket vist ikke er fremmende for noget som helst.

Lyder som en sag jeg bør se nærmere på når energien er til det. Nu vil jeg først få lavet den klage omtalt i den anden tråd...

P.S.

Det passer så ikke helt at der slet ingen ting er sket. I den gamle kommune (kom til en ny da jeg kom på forsorgshjem) fik jeg en mentor tilknyttet. Egenlig bare en mand som kom hos mig en gang om ugen og kunne hjælpe med fx indkøb, lægebesøg og lign.

Og så blev jeg tilknyttet ældre-mad-ordningen (er 33!)

Men da jeg kom til den nye kommune er det hele ligesom tilbage til start. Indhentning af lægepapir osv osv osv. Utroligt de ikke blot ringer til min gamle kommune og får kopi af alt de jo har på mig af lægepapirer og tonsvis af andet papir der må have akkumuleret sig i årenes løb...
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat