Se enkelt indlæg
Gammel 18-07-2018, 18:42   #13
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa
Lad mig først lige slå fast, at jeg ikke har læst alle tidligere indlæg i denne tråd, så skulle det fremkomme gentagelser, bær da venligst over med mig.

Svar på dit spørgsmål.
Om det er helt normalt ?
Nej det tror jeg ikke det er fordi der er stor forskel på, hvordan Vi som mennesker håndtere den stress og de spekulationer mv som er en følge af
den situation Vi er havn i.

På spørgsmålet om Sen følgeskade
Joh det kan godt være en den følgeskade af din arbejdsskade. Det kan det fordi man under forløbet med at få styr på alle tingene omkring anmeldelse til Arbejdsskade Styrelsen, Forsikringsselskab, Sygemelding hos arbejdsgiveren, fagforeningen og ikke mindst kommunen og alle de efterfølgende procedurer mht møder, Gå på sygehuset, egen læge, specaillæge mv overskygger dette opståede handicap.
Derudover skal man som persom forlige sig med den nye situation man befinder sig i og er en del af. Hvoraf der optår et kaos både følelsesmæssigt, mentalt og de fysiske begrænsninger arbejdsskaden medfører.


Når ens hjerne hele tiden er på overarbejde på denne måde bliver den presset så voldsomt, at det kan gå ud over evnen til, at udtrykke sig verbalt korrekt og forståeligt, man udfordres også verbalt fordi man kan gå i stå midt i en sætning, fordi ordene ikke! vil ud
eller fordi man simpelthen ikke kan huske, hvad en bestemt ting hedder og derfor må lede efter erstatnings ord. Evnen til at udføre, for andre ganske enkelte gøremål, feks. at gå på netbank eller udfylde en blanket fra det Offentlige bliver komplet umuligt, fordi hjernen og kroppen fysisk igen føler Alt det ubehag man har været igennem og går i baglås.

Jeg ved at naturlige årsager ikke hvor udfordret Du er i din dagligdag/ hvor stort et handicap Du har.
Men jeg ved en hel del om, hvordan det er, at skulle lære at acceptere og leve med disse udfordringer/ ens handicap fordi jeg selv har kognitive udfordringer på områderne Tale, Skrive, daglige gøremål og bliver ekstremt hurtig træt ... ( det hedder noget andet, som jeg desværre ikke kan huske lige pt.)

Du spøger om.Du kan søge erstatning for det selv om det først for alvor viser sig nu.
Mit Svar er. Ja det kan Du fordi anmelders fristen er 10 år fra det tidspunkt, hvor dette blev konstateret/ Du blev vidende om det.
Du kan søge om det under reglerne for Svige og Smerte

Mvh.Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 18-07-2018 kl. 19:10.
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat