Se enkelt indlæg
Gammel 24-03-2018, 12:49   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jeg vil sige så meget som at hvis en person under 40, med arbejdsevne på 6 timer, tilkendes pension, ja så er der noget galt.
Jeg er visiteret til fleksjob med en arbejdsevne på 6 timer, og jeg er 26 år.
Inde ved teamet sagde de at for at de måtte give fleksjob på så få timer, skulle der være mulighed for udvikling i arbejdsevnen.
Det sad jeg så og argumenterede for. (At det at ikke være i konstante kommunale forløb, at få en fast og stabil rutine og den slags, måske kunne påvirke min arbejdsevne positivt).
Og så var det argument nok.

Men hvis man f.eks. har tja, sclerose, så er det jo en tilstand der kun forværres. Så hvis en kommune fulgte loven i sådan en sag, så måtte de ikke give fleksjob på få timer til en med sclerose.

"§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles. "
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat