Se enkelt indlæg
Gammel 14-12-2015, 00:58   #35
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Thumbs down Hvilken del af kommunen kan træffe afgørelse om førtidspension?

Hej Peter.
Du skriver at man i din kommune har et pensionsnævn der træffer afgørelse om pension efter indstilling fra rehabiliteringsteamet.
Hvad hvis pensionsteamet går imod rehabiliteringsteamets indstilling?

Pensionsteamet er placeret fysisk andet sted en jobcentret.
Hvordan kommer jobcentret ind her? I min kommune sender jobcentret akter vedr. sagen og borgerens SB deltager med en lyttepost og kan kun udtale sig på opfordring.
Fra jobcentret sidder der en repræsentant for beskæftigelsesforvaltningen sammen med repræsentanter for Sundhedsudvalget, socialudvalget og en læge.
Jeg ved ikke hvem der sidder i pensionsteamet udover den mødeleder fra socialforvaltningen, som også sidder i pensionsteamet. Det kan jeg ikke få oplyst.
Om der i pensionstemaet også sidder repræsentanter fra beskæftigelsesdelen er uvist.
Du skriver: Hvilket vil sige at kommunens SB og socialrådgivere fejlagtigt tror at medlemmer af kommunens pensionsteam ikke må sidde i Rehabiliteringsteamet. Kan du redegøre for det, da jeg ikke forstår din konklusion? Hvor har du fra at de fejlagtigt tror det?
Da jeg var til møde i rehabiliteringsteamet var der stort set kun en der talte og uden at høre hvad de øvrige medlemmer havde besluttet, kom hun med sin konklusion, hvilket kun kan betyde, at sagen var besluttet på forhånd.
Efterfølg i pensionsteamet var det kun den person jeg mødte og de øvrige medlemmer aner jeg ikke hvem er og har ingen indsigt i deres vurdering.
Dette er landets største kommune.
Det er meget forvirrende og svært at forstå hvad der er praksis, da det virker som om der hersker en junglelov på området.

Sidst redigeret af vasen; 14-12-2015 kl. 01:02. Årsag: fejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat