Se enkelt indlæg
Gammel 09-08-2012, 11:23   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Minmor Se meddelelser
le cuere: tak for dine gode brugbare råd.

Ja jeg er med hende altid. Skal jeg bare bestille en ny tid og så fortælle lægen om hendes problemer, eller skan jeg vente til arbejdsprøvning er slut? Det slutter her den. 26/7
Du mener vist den 26/8.

Ja, jeg synes du skal bestille en ny tid hos lægen.

Jeg kan ikke se nogen grund til, at vente på, at arb.prøvningen stopper.
Tværtimod tror jeg det er vigtigt, at få fortalt hvordan tingene hænger sammen.

Og så kan i gøre kommunen og Incita opmærksomme på, at din mor har fået en tid hos lægen med henblik på, at få afklaret hvor stor en rolle det psykiske spiller i din mors sygdomsbillede.
Fortæl det f.eks. til Incita og aflever det på skrift til kommunen, ved kommunen skal i sørge for, at få en kvittering på, at det er afleveret.

Efter arb.prøvningen er det muligt, at kommunen beder lægen om enten en statusattest (den skriver han ud fra det kendskab han har til din mor, uden en ny undersøgelse) eller en generel helbredserklæring (her skal din mor til en lægeundersøgelse, og så skriver lægen til kommunen).
Derfor er det vigtigt, at lægen ved så meget om din mor som muligt, så det kan komme med i det lægen evt. skal skrive til kommunen.

Personligt kan jeg forestille mig, at din mor har en fysisk lidelse, som gør, at hendes fingre hæver, og måske også andet, men jeg tror også, at det psykiske er skyld i nogle af hendes problemer, og måske gør de fysiske problemer værre end de ellers ville være.

Det, at noget er psykisk, er ikke det samme, som at det er indbildt, det er ikke noget personen vælger.
Og det er min egen erfaring, at man ikke selv kan vurdere, om smerterne kommer af noget fysisk eller af noget psykisk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat