Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2017, 17:44   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af M80 Se meddelelser
Jeg tror måske jeg har formuleret mig forkert.

Det jeg interesseret i, er finde en tværfaglig psykiater som er god og med forstand på folk med piskesmæld, og som ikke siger man er hypokonder, når man ikke er.

Nogen der kan anfalde en i Sjælland men helst København?
Jeg opfatter, at du med tværfaglig mener, at en psykiater, som jo er uddannet læge inden sit speciale er i stand til at se på dig som et helt menneske og ikke kun din psyke.

En god psykiater skal også overveje om der er fysiske årsager til din lidelse, men vedkommende vil jo i sagens natur forsøge at hitte ud af om du har en psykisk lidelse.

Men hvorfor vil du have en speciallægeerklæring fra en psykiater, hvis du selv mener din lidelse er fysisk?

Du kan med din egen henvendelse risikere, at jobcentret tænker: Aha, her har vi en der er psykisk syg, og derfor skal du nøje overveje om du bør kontakte en psykiater.

Du risikerer at komme i gruppen, Funktionelle lidelser uden at jobcentret har den mindste evidens herfor.

Du skriver meget kort om årsagen udover , piskesmæld!!! du er bange for at være rubiceret som hypokonder, men det er jo det de vil vil tænke hvis du på egen hånd via læge henvises til psykiater.

Desuden er det efter min mening uhyre problematisk at give en speciallægeerklæring, hvis den læge der skal give den ikke grundigt har sat sig ind i din historik,og det kræver tid. ingen quickfix her.

Desværre har der sneget sig kassetænkning ind overalt, sådan at vi ikke mere ses som hele mennesker.
Hvorfor har du ondt i hjertet, lungerne , benene,økonomien eller hovedet.
de enkelte specialer forholder sig generelt sig kun det der er deres spidskompetance, og så kan man rende spidsrod i årevis.

Tænk dig om og sæt dig ind i systemets tankegang og det er ikke for nybegyndere.

Ærlig talt, så har jeg et navn jeg kan anbefale, men jeg er desværre lidt loren ved din meget korte beskrivelse, så jeg afventer.

Sidst redigeret af vasen; 15-06-2017 kl. 17:53.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat