Emner: Formuegrænse
Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2017, 03:50   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Post Formuegrænse

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg vil anbefale at han kontakter sin kommune og spørger.
Det er nemlig lidt forskelligt hvordan de har indrettet de forskellige forvaltninger.
I min kommune har de f.eks. flyttet økonomi-afdelingen for kontanthjælp 2-3 gange i løbet af de sidste 7 år

I nogen kommuner kan man søge via borger.dk

Men dokumentation han nok med garanti vil blive bedt om:
1: dokumentation på social begivenhed (grunden til at søge). Dvs dokumentation på ophør af dagpenge, ophør af arbejde, ophører af uddannelse eller hvad situationen nu er.

2: konto-oversigt på alle hans konti (så de kan se hvilke konti han har)

3: 3 mdr konto-posteringer. Min kommune ville kun se for nem-kontoen, men har hørt om flere der vil have for alle konti. Enkelte kommuner vil vidst også se 6 mdr tilbage.

4: dokumentation på formue. (dvs har han en bil, så dokumentation på dennes værdi. Har han hus, så dokumentation på friværdi, og mulighed for at tage lån i denne osv)

5: pensioner. Kan se at en side skriver at det kan hentes her: www.pensionsinfo.dk

6: de vil nok også bede om dokumentation på boligudgifter. Dette er mht at se om man er berettiget til §34. De skal undersøge muligheden som en del i vejledningspligten. Ellers ville man kunne få med tilbagevirkende kraft, hvis de ikke tjekkede det, og det viser sig at man var berettiget. (Hvis man siger nej tak, har de dog også overholdt det de skal)
Ros til dig Misly M , for at have styr på alle de love om muligheder og begrænsninger.
Gid det var mig, men jeg har lige et spørgsmål vedr. formuegrænse.

Jeg synes at huske, at beløbet 10.000 har været det samme i årevis. Udgifter stiger jo hvert år, så???
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat