Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2010, 09:28   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
oversættelse af røngten..

Dette står også i min tråd om hjemsendt til odsherred.. beklager. men den overskrift fanger ikke nogens interesse. så her prøver jeg igen

ja, så kom der svar på aktindsigt fra røngtenafd.
min læge gav mig ikke så uddybende et svar, så jeg tænkte jeg måtte se selv hvad de skrev. jeg fik så kun de nye, men tror at jeg har de gamle. i og med at der er skrevet ganske få linier..

jeg har fået 2 udtalelser. den ene lyder som følger:

RU af columna thoracolumbalis viser en let S-formet skoliose. Corpora har normal størrelse og form. Torakalt ses let accentueret, lavtsiddende kyfose. Små randudtrækninger lumbalt. RD: Let holdningsanomali.

den anden lyder som følger:
RU af columna cervicalis inkl. sideprojektion m. fleksion og ekstension viser lette degenerative forandringer med facetledsartrose på nederste niveauer og også let sænkning af skiven C 5/6 og C 6/7. Ingen patologisk bevægelighed påvist.
RD: Lette degenerative forandringer. Ingen tegn til aktuel eller tidligere skade.

slut.

min skade de henviser til må være min arbejdsskade, hvor jeg kører af vejen og ud på en stivfrossen bumlemark. og som giver mig et hurtigt symptom af whiplash/piskesmæld. og den nyere hvor jeg havde en katastrofeopbremsning. i lav fart godt nok, men som alligevel har givet nye og stærkere smerter.

mht til det de omtaler som slidgigt har jeg fundet følg. på nettet omkring whiplash og slidgigt. som jeg meget gerne vil have med i betragningen af arbejdsskade, idet det jo er en følgeskade med slidgigten.. Har i nogen erfaring/mening om det.
indsat fra net: WHIPLASH (piskesmæld).
Whiplash er en traumatisk skade på nakken, hvor hovedet bøjes ekstrem forover og bagover. Klassisk whiplash-læsion udløses ved at sidde i en bil, som påkøres bagfra. Læsionerne kan være voldsomme med brud på nakkehvirvler og overrivning af ledbånd. Det har imidlertid vist sig, at selv små whiplashtraumer kan være årsag til kroniske nakkesmerter, selv om de fleste kommer sig helt inden for nogle uger eller måneder. Der udvikles tit slidgigt i den nederste del af nakken inden for et par år. En Whiplashlæsion udvikler i ca. 5% af tilfældene til et syndrom med nakkesmerter og en masse andre medfølgende symptomer, f.eks. koncentrationsbesvær, træthed, svimmelhed og synsforstyrrelse. Disse medfølgende symptomer har man ingen forklaring på, da der ikke kan påvises sammenhænge mellem symptomer og fund i hjerne og nakke på MR-scanninger.
indsat slut.

hvis der er nogle pinlige ting i det første jeg indsatte ved oversættelse.. må I gerne skrive det på en pb.. hihi..
tak for hjælpen
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat