Se enkelt indlæg
Gammel 02-09-2019, 19:33   #257
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Går den, så går den. Usmageligt........

....... at akademisk højtlønnede kommunale ansatte kan sidde med private og bevidste ulovlige forsøg på at omgås Folketinget love, helt uden konsekvenser.

Bare en undskyldning, man har misforstået min kluntede tekst.

Føj for Fanden, et sprog man normalt ikke fører på k10.

Jeg forventer tilgivelse for mit sprog og min vrede.


https://www.dr.dk/nyheder/regionale/...-tom-saa-ingen

Udviklingshæmmede Ebba fik brev fra kommunen: Kassen er tom, så ingen ledsager frem til nytår
Det er ikke i overensstemmelse med loven, mener ekspert i socialret Eva Naur Jensen fra Aarhus Universitet.

Vi har brugt for mange penge i årets første ni måneder, så derfor kan du som udgangspunkt ikke få hjælp til ledsagelse frem til nytår.
Sådan var beskeden i et brev fra Aarhus Kommune, som Joke Habben i august modtog om hendes 30-årige udviklingshæmmede datter.
Det er en nedslående besked, da de 15 timers ledsagelse har stor betydning for datteren Ebba Ørsted.
- Det er meget værdifuldt, for det er ikke sådan, at en som Ebba kan vælte sig i venner, som vi andre tænker venner og flade ud på en sofa sammen. Det kan man med en ledsager. Det er en form for venskab, for de kender hinanden og har et fortroligt forhold til hinanden, siger hun.

- Jeg har i tidens løb set mange eksempler på afgørelser fra kommuner, der har mangler. Det her er det værste eksempel, jeg har set, siger Eva Naur Jensen.
Det er langt fra enestående, at kommuner går til grænsen i forsøget på at spare penge på ydelser til syge, arbejdsløse eller handicappede borgere.
Sådan lyder reaktionen fra kommunalforsker Roger Buch fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole til brevet.
- Det her er et eksempel på, at kommunerne har det, man kan kalde en grænsesøgende adfærd. De går lige til grænsen i forhold til at finde ud af, hvor meget man kan spare, og hvor billige løsninger man kan tilbyde borgerne, siger han.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat