Se enkelt indlæg
Gammel 28-08-2018, 10:54   #475
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Aug 26 2018 Ydelsesservice København Svar på henvendelse

"Partshøring - Vi sendte dig en partshøring 21. august. Vi gør opmærksom svarfristen er den 28. august 2018."

Jeg modtag dette brev d 25 aug, dvs jeg har 3 dage til at besvare i...

1 Svar på henvendelse 24 aug 2018.PDF








1.1 oversendelse af spørgsmål 24 aug 2018.pdf








Mit svar:

Tirsdag d 28 aug 2018.

Til
Ydelsesservice København
Postboks 210
1502 København V
[email protected], [email protected]
https://post.borger.dk/?logon=borger...ubjectid=35025

Til
Beskæftigelses- og integrationsborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Bernstorffsgade 17
1592 København V
[email protected], [email protected]
E-boks: https://minside.borger.dk/post?funct...ailboxid=10516

Til
Statsminister Lars Løkke Rasmussen
Justitsminister Søren Pape Poulsen
Beskæftigelsesborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard.
Jens Rohde "retssikkerhedsordfører" ex-medlem af EU-parlamentet for Radikale Venstre
[email protected], [email protected], [email protected]

Til Beskæftigelsesudvalget / Folketinget (BEU)samt Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Til Beskæftigelses- integrationsudvalget København samt overborgmester Frank Jensen.
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Til: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Til
Jobcenter København JKI
Jobcenterchef Maria Bødker Boje - [email protected]
Afdelingschef Teddy S. Rasmussen, Jobcenter Musvågevej – [email protected]
Afdelingschef Tine Hornbak, Center for Jobindsats – [email protected]
Lærkevej 18, 2400 København NV
Mail: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
E-boks: https://post.borger.dk/?logon=borger...box&mailboxid=
19671&subjectid=38375

Til Medier og journalister:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Journalnummer: 060564-xxxx - Kim Osbøl


Jeg har modtaget flg breve (vedhæftet):
- 1 Svar på henvendelse 24 aug 2018.PDF
- 1.1 oversendelse af spørgsmål 24 aug 2018.pdf

Der skrives:
"Vi kan se du ikke har rettet henvendelse til Jobcentret og aftalt ferie, hvilket skulle have været gjort inden den 30-04-2018. Dette blev du vejledt om i breve fra K-kassen dateret den 05-03-2018 og den 16-03-2018."

SVAR: Jeg har IKKE rettet henvendelse til Jobcentret og aftalt ferie, FORDI jeg IKKE har afholdt ferie.
Jeg er IKKE påtvunget til at holde ferie, hvis jeg er, så henvis til love og §§...


Der skrives:

"Jobcentret har kompetencen til at bevillige ferie, samt give råd og vejledning på ferieområdet."

SVAR: Korrekt, og Jobcentret har IKKE kompetencen til at tvinge en borger til at holde ferie.

Der skrives:
"Da du ikke har fået aftalt og afholdt ferie inden den 30-04-2018 er muligheden
nu at anmode feriekonto om udbetaling af det forgange ferieårs feriepenge på 4105,27 kr.

SVAR: Som der skrives "er muligheden nu" dvs jeg kan selv vælge om jeg vil holde "ferie".
Hvis der stod "SKAL du aftale ferie"... så ville jeg spørge om lovgrundlag for det.

Der skrives:
"Såfremt du havde valgt at afholde ferie indenfor fristen, altså før den 30-
04-2018, ville dette have haft betydning for din §34 og din boligstøtte, da
modregningen ikke havde været krone for krone og din samlede indtægt
derfor ville have været højere end din sædvanlige indtægt.”"

SVAR: Se og hvad var grunden til at jeg ikke før nu er blevet oplyst om dette ?
Det er sq da yderst relevant i forhold til ens rådighedsbeløb pr mdl...

Der skrives:
"Vi har noteret os, at du har oplyst, at du ikke har fået feriepenge udbetalt 21. juni 2018 og at du har fremsendt dokumentation herfor.
Vi har noteret os, at du ikke har søgt om at få feriepengene udbetalt og at du har oplyst, at du ikke har fået dem udbetalt på et senere tidspunkt.
Vi har noteret os, at du har oplyst, at du ikke har afholdt ferie og som følge heraf heller ikke har aftalt ferie med jobcentret.
Dine oplysninger vil indgå i den videre sagsbehandling"

SVAR: Hvad betyder "Vi har noteret os" præcist ?

Betyder det at I anerkender at jeg:
- ikke har søgt min feriepenge ?
- ikke har modtaget mine feriepenge ?
- ikke har afholdt ferie ?
- at jeg derfor heller ikke har rettet henvendelse til Jobcentret og aftalt ferie ?
- og at jeg er i min fulde ret til at agere som jeg har gjort ?
- Og at "fejlen" ligger hos Ydelsesservice og Feriekonto's samarbejde via borger.dk ?
- Og at jeg burde have en undskyldning for at denne "fejl" er begået ?

Hvad er grunden til at I ikke svarer/formulerer Jer direkte så det ikke kan mistolkes/misforstås ?

Igen må jeg henvise til de regler der er for at skrive til borgerne:

Københavns Kommunes "Koncept/skrivevejledning til BIF borgerbreve"

BIFs sprogguide, del 1.: https://www.kk.dk/file/8062/download?token=Qc-Qbkv1

BIFs sprogguide, del 2: https://www.kk.dk/file/8063/download?token=i11-o9bS

Ombudsmanden om God forvaltningsskik: http://www.ombudsmanden.dk/om/ombuds...valtningsskik/

"Der skal skrives forståeligt, respektfuldt og handleanvisende til borgerne."

"Skriv forståeligt. Et godt og læsevenligt sprog tilpasset modtagerens individuelle behov."

"Sprog: En jobplan (brev) er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen og Jobcentret.
Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog."



Som jeg skrev Torsdag d 23 aug 2018, som jeg endnu ikke har fået klart forståelig svar på vil
jeg derfor igen hurtigst muligt have et skriftligt digitalt dokumenteret utvetydigt svar på fgl::

- Kim Osbøl har IKKE søgt eller har modtaget feriepenge hverken før eller efter d 21-06-2018 på 4105 kr.

- Kim Osbøl har IKKE oplyst om dette, da Kim Osbøl IKKE har søgt eller modtaget feriepenge hverken før eller efter d 21-06-2018 på 4105 kr og Kim Osbøl har IKKE afholdt ferie...

- at Kim Osbøl IKKE har oplyst og aftalt ferie med jobcentret, da Kim Osbøl IKKE har afholdt ferie.



samt, jeg ønsker klart utvetydig svar på fra Ydelsesservice, I har fået en "samtykkeerklæring" så når I modtager klare utvetydige svar fra Feriekonto, så send dem til mig.

- Jeg vil også have oplyst hvorfor disse feriepenge på 4,18 dag (4.105,27 kr.) fra Jens Kolls Turist ikke er noteret som "Ikke afholdt ferie" inde på https://privat.atp.dk/FPSe/borger/SeDineFeriepenge.do

- Hvor er disse disse feriepenge på 4,18 dag (4.105,27 kr.) fra Jens Kolls Turist nu noteret henne på borger.dk ?

- Hvilke personer har ansvaret for at Ydelsesservice den 16.7.18 modtager en systemmæssig meddelelse fra Feriekonto at jeg den 2018-06-21 skulle have udbetalt feriepengene og have holdt ferie med Første feriedag d 2017-06-06 ?

- Jeg vil også have oplyst hvilke personer (incl. chefer og dorektører) der har ansvaret for at borgernes feriepenge registreres korrekt inde på https://privat.atp.dk/FPSe/borger/SeDineFeriepenge.do ?

- Jeg vil også have oplyst årsagen til at når en borger ikke afholder sin ferie inden for ferieåret som afslutter d 30-04-2018, hvor henne på borger.dk kan borgeren så SE disse penge henne for den ferie man IKKE har afholdt ?

- Hvilke personer (incl. chefer og dorektører) har ansvaret for denne "fejl" ?

- Og hvad vil I gøre for at denne "fejl" ikke gentager sig, så I UDEN dokumentation igen anklager en borger for at have begået noget ulovligt med trusler om sanktioner ?
------------------------------------------------------------------------------------------------

Der skrives:
"Partshøring
Vi sendte dig en partshøring 21. august. Vi gør opmærksom svarfristen er den 28. august 2018.

SVAR: Mener I virkelig at denne svarfrist I her giver mig som borger på 7 dage er realistisk og god forvaltningsskik ?

Dette brev modtag jeg d 25 aug 2018.

Nu vil I have svar inden d 28 aug.

Det er 3 dages svarfrist...

Hvor henne I loven står skrevet, at det er okay at give en borger 3 dages svarfrist ?


Der skrives:
Såfremt du ikke har mulighed for at svare på vores anmodning, inden for fristen kan du få forlænget fristen. Såfremt du har behov for en forlængelse skal du kontakte Ydelsesservice, med oplysning om, hvornår du forventer at kunne besvare partshøringen og hvad der er årsagen til din anmodning om forlængelse. Vi vil herefter tage stilling til din anmodning."

SVAR: 3 dages svarfrist på dette brev på 3 siders djøfferisk formuleret utvetydig skrivelse...

Inkompetent og direkte brud på God forvaltningsskik mm...

Og gælder det begge veje, dvs skal jeg have svar fra Ydelsesservice OG Feriekonto inden d 28 aug ?

Hvad er svarfristen for Feriekonto, når Ydelsesservice for en borger retter henvendelse ?

Jeg vil have svar på denne skrivelse inden 4 dage... incl svarene fra feriekonto som de forvaltningschefer i

Kan I nå det...?

Og er dette et "standard tekst" eller mener I stadig at denne sag ikke er belyst nok ?

Når I så skriver:
"Såfremt du har behov for en forlængelse skal du kontakte Ydelsesservice, med oplysning om, hvornår du
forventer at kunne besvare partshøringen og hvad der er årsagen til din anmodning om forlængelse. "

så må jeg spørge:
- hvad er svarfristen for Ydelsesservice når en borger retter henvendelse ?
- hvor er disse svarfrister offentliggjort jf Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område LBK nr 1064 af 21/08/2018 Gældende § 3. stk 2 ?
- har Ydelsesservice behov for en forlængelse af svarfristen til mig, dvs inden 4 dage fra i dag af ?
- hvis Ydelsesservice behov for en forlængelse af svarfristen, hvad er så årsagen til Ydelsesservice anmodning om forlængelse ?


------------------------


Vedr 1.1 oversendelse af spørgsmål 24 aug 2018.pdf (vedhæftet)

Der skrives:
"Feriekonto oplyste, at der ikke var udbetalt feriepenge fre Feriekonto den 21. juni 2018, at det var
Jens Kolls Turist, der havde oplyst, at Kim Osbøl havde afholdt ferie fra 6. juli 2017 og at Feriekonto
havde anmodet Jens Kolls turist om at udbetale feriepengene til Kim Osbøl."


KLAGE og SVAR og SPØRGSMÅL som ønskes besvaret utvetydigt:

Hvordan fanen i helvede kan det være lovligt, at Jens Kolls Turist UDOKUMENTERET UDEN MIN UNDERSKRIFT,
kan oplyse Feriekonto om, at Kim Osbøl havde afholdt ferie fra 6. juli 2017 ?

Og hvordan fanen i helvede kan det være lovligt at Feriekonto så sender disse oplysninger videre til
Ydelsesservice, UDEN at checke om borgeren har underskrevet og givet sin accept hertil ?

Og hvordan fanen i helvede kan det være lovligt at Ydelsesservice så bare sagsbehandler ud fra disse oplysninger,
UDEN at checke om borgeren har underskrevet og accepteret det ?

Og hvor henne i "systemet" kan borgeren se hvor disse feriepenge nu står registreret inde på borger.dk ?

Jeg kan IKKE se dem nogle steder...

Er der slet ingen alarmklokker der ringer her.. jeg gentager UDEN MIN UNDERSKRIFT og accept ?

Dette vil jeg have en skriftlig utvetydig redegørelse for fra både Feriekonto og Ydelsesservice på.

Fra Feriekonto:
- hvilke personer fra Jens Kolls Turist havde oplyst (og hvordan) at Kim Osbøl havde afholdt ferie fra 6. juli 2017 ?
- hvilke personer fra Feriekonto har modtaget disse oplysninger fra Jens Kolls Turist ?
- hvilke personer fra Feriekonto har oplyst Ydelsesservice at Kim Osbøl havde afholdt ferie fra 6. juli 2017 ?
- hvilke personer fra Feriekonto har anmodet Jens Kolls Turist om at udbetale feriepengene til Kim Osbøl ?
- hvilke personer fra Feriekonto har ansvaret for at modtagelse af oplysninger fra arbejdsgivere, uden borgerens
underskrift, er korrekte og lovlige ?
- hvilke personer fra Feriekonto har ansvaret for at modtagelse af oplysninger fra arbejdsgivere, uden borgerens
underskrift, er korrekte og lovlige, INDEN de sendes videre til Ydelsesservice ?
- Jeg vil også have oplyst hvilke personer (incl. chefer og direktører) der har ansvaret for at borgernes feriepenge
registreres korrekt inde på https://privat.atp.dk/FPSe/borger/SeDineFeriepenge.do ?
- Jeg vil også have oplyst årsagen til at når en borger ikke afholder sin ferie inden for ferieåret som afslutter
d 30-04-2018, hvor henne på borger.dk kan borgeren så SE disse penge henne for den ferie man IKKE har afholdt ?
- Hvilke personer (incl. chefer og direktører) har ansvaret for denne "fejl" ?

Fra Ydelsesservice
- hvilke personer fra Ydelsesservice har modtaget disse oplysninger fra Feriekonto ?
- hvilke personer fra Ydelsesservice har ansvar for at checke om disse oplysninger er korrekt og at borgeren har
UNDERSKREVET og accepteret oplysningerne ?
- Hvilke personer har ansvaret for at Ydelsesservice den 16.7.18 ikke kontrollere (at jeg har underskrevet og sccepteret)
den systemmæssig meddelelse fra Feriekonto, at jeg den 2018-06-21 skulle have udbetalt feriepengene og have holdt ferie med Første
feriedag d 2017-06-06 ?
- Jeg vil også have oplyst hvilke personer (incl. chefer og direktører) der har ansvaret for at borgernes feriepenge
registreres korrekt inde på https://privat.atp.dk/FPSe/borger/SeDineFeriepenge.do ?
- Hvilke personer (incl. chefer og direktører) har ansvaret for denne "fejl" ?

- Og hvordan vil Ydelsesservice og Feriekonto agere så denne "fejl" ikke gentager sig, så I UDEN dokumentation
og UNDERSKRIFT igen anklager en borger for at have begået noget ulovligt med trusler om sanktioner ?”


Som sædvanlig kræver jeg at loven overholdes, derfor vil bede oplyst om sagsbehandlingsfristen på min henvendelse.

Sagsbehandlingsfristen skal fremgå af kommunens hjemmeside. Hvis fristen ikke kan overholdes i
en konkret sag, skal borgeren have skriftlig besked om, hvornår afgørelsen kommer.

Lovgrundlag:
Retssikkerhedsloven § 3. § 3a, § 4 og § 5 bl.a.
Vejledning nr. 73 af 03/10/2006.
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område LBK nr 1064 af 21/08/2018 Gældende
SKR nr 9384 af 30/05/2018 Gældende


Jeg kræver også en personlig undskyldning at jeg som retskaffen borgen der altid har haft orden i
mine sager, inkompetent hænges ud som social bedrager med trusler om sanktioner...

Hvor mange syge, nedslidte og udsatte borgere har modtaget sådanne henvendelser og hænges ud som
social bedrager med trusler om sanktioner ?

Hvor mange syge, nedslidte og udsatte borgere har overskuddet og evnen til at gøre opmærksom på
og svare igen på sådanne usande udokumenterede trusler om sanktioner ?

Vedlæg denne henvendelse i min sag og skriftlig svar ønskes hurtigst muligt...


Mvh ...
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat