Se enkelt indlæg
Gammel 27-08-2018, 20:44   #474
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Aug 21 2018 Brev fra BIF Ydelsesservice København "Svar på henvendelse"

"Feriekonto har bekræftet, at de ikke har udbetalt feriepenge til dig den 21. juni 2018"

De kører rundt i deres egne regler og love og kan slet ikke følge med.

Det viser næste brev fra Ydelsesservice København d 26 som kommer bagefter.

At der er regler for, hvordan en kommune skal skrive i et sprog til en borger, så alle kan læse
og uden problemer forstå hvad der bliver skrevet, brydes klart her igen igen igen...

Lovgrundlag/Regler:
Københavns Kommunes "Koncept/skrivevejledning til BIF borgerbreve"

BIFs sprogguide, del 1.: https://www.kk.dk/file/8062/download?token=Qc-Qbkv1

BIFs sprogguide, del 2: https://www.kk.dk/file/8063/download?token=i11-o9bS

Ombudsmanden om God forvaltningsskik: http://www.ombudsmanden.dk/om/ombuds...valtningsskik/

"Der skal skrives forståeligt, respektfuldt og handleanvisende til borgerne. BIFs sprogguide"

"1. Skriv forståeligt. Et godt og læsevenligt sprog tilpasset modtagerens individuelle behov."

"Sprog: En jobplan (brev) er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen og Jobcentret.
Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog."










Mit svar:

Torsdag d 23 aug 2018.

Til
Ydelsesservice København
Postboks 210
1502 København V
[email protected], [email protected]
https://post.borger.dk/?logon=borger...ubjectid=35025

Cc.:
Beskæftigelses- og integrationsborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Bernstorffsgade 17
1592 København V
[email protected], [email protected]
E-boks: https://minside.borger.dk/post?funct...ailboxid=10516

Cc.:
Statsminister Lars Løkke Rasmussen
Justitsminister Søren Pape Poulsen
Beskæftigelsesborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard.
Jens Rohde "retssikkerhedsordfører" ex-medlem af EU-parlamentet for Radikale Venstre
[email protected], [email protected], [email protected]

Cc: Beskæftigelsesudvalget / Folketinget (BEU)samt Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Cc: Beskæftigelses- integrationsudvalget København samt overborgmester Frank Jensen.
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Cc.: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Cc.:
Jobcenter København JKI
Jobcenterchef Maria Bødker Boje - [email protected]
Afdelingschef Teddy S. Rasmussen, Jobcenter Musvågevej – [email protected]
Afdelingschef Tine Hornbak, Center for Jobindsats – [email protected]
Lærkevej 18, 2400 København NV
Mail: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
E-boks: https://post.borger.dk/?logon=borger...box&mailboxid=
19671&subjectid=38375

Medier og journalister:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Journalnummer: 060564-xxxx

Der skrives.
"Da vi talte sammen, tilkendegav du,
at du kun ønskede at modtage spørgsmål skriftligt, hvorefter du afsluttede
samtalen. Du er derfor ikke bekendt med årsagen til min opringning.
Feriekonto er en delvist privat og delvist offentlig virksomhed. For at
undgå deling af personfølsomme oplysninger, uden dit samtykke, har vi
derfor ikke sendt dine spørgsmål videre til Feriekonto. Du bedes selv
rette henvendelse til Feriekonto, for at få svar på dine spørgsmål.

Mit svar:
Hvad er så grunden til at I ikke SKRIFTLIGT anmodede mig om samtykke
til at sende mine spørgsmål ?

Ydelsesservice hører under BIF.
BIF skal tilgodese og efterkomme mine skånebehov.
Skal Ydelsesservice så ikke også tilgodese og efterkomme mine skånebehov ?
Svar: jo I skal jf loven og god forvaltningsskik.
Et af mine skånebehov er at alt kommunikation med mig skal foregår skriftligt eller ved personlig samtale.
Præcist som jeg sagde i telefonen. Samtalen blev lydoptaget.

-------------------------------------------------------------

SAMTYKKEERKLÆRING.
Jeg, Kim Osbøl, gver hermed skriftligt samtykke til at Ydelsesservice København
kan sende mine spørgsmål videre til Feriekonto.

OBS.: Er sendt via e-Boks, og er derfor lovligt gyldig mht underskrift med Nem-ID.


Sagsbehandlingstid og Svarfrist.
Jeg vil have oplyst hvornår jeg kan forvente et svar Ydelsesservice.

Lovgrundlag:
Retssikkerhedslovens § 3 stk. 2
Ankestyrelsens principafgørelse 26-16 KEN nr 9498 af 06/06/2016 Gældende

OBS.: Er sendt via e-Boks, og er derfor lovligt gyldig mht underskrift med Nem-ID.

Mvh Kim Osbøl
-------------------------------------------------------------


Der skrives:
"Som udgangspunkt, må Ydelsesservice antage, at de informationer vi
modtager fra Feriekonto er i overensstemmelse med de faktiske forhold."

MEN det kan Ydelsesservice så ikke antage, og jeg er garanteret ikke den eneste borger der
oplever disse inkompetente samarbejde mellem Ydelsesservice og Feriekonto, hvor borgerne modtager trusselsbreve om sanktioner om forhold som er 100% direkte falske.

At Ydelsesservice så prøver at give "aben" videre til Feriekonto er også direkte inkompetent.

Ydelsesservice og Feriekonto har et samarbejde her der IKKE virker, så det er BÅDE
Ydelsesservice og Feriekonto der sammen her har et sansvar. Inkompetent.


Der skrives:
"Du bedes oplyse, hvornår du forventer at modtage feriepengene fra Jens
Kolls Turist og fremsende dokumentation herfor."

Så længe jeg ikke får klart svar på, hvordan præcist disse feriepenge bliver modregnet kontanthjælp, §34 særlig støtte og Boligsikring, afholder jeg IKKE ferie.

Jeg gentager, afholder jeg IKKE ferie...


Præcist disse spørgsmål har jeg stillet mange gange i de tidligere mails.

Her har kommunen dvs Ydelsesservice en vejledningspligt som I her igen ikke holder(ULOVLIGT) så jeg som borger kan få et klart forståelligt svar på mine spørgsmål.

Så længe jeg ikke får klart forståeligt svar, vil jeg ikke afholde min ferie.

Jeg har et rådighedsbeløb pga kontanthjælpsloftet på ca 800,- kr pr mdl.

Lovgrundlag:
Forvaltningsloven § 7 LBK nr 433 af 22/04/2014 Gældende
Retssikkerhedsloven § 5 LBK nr 188 af 08/03/2018 Gældende
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område LBK nr 188 af 08/03/2018 Gældende
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.


Og Jeg vil derfor igen hurtigst muligt have et skriftligt digitalt dokumenteret svar på fgl::

- Kim Osbøl har IKKE søgt eller har modtaget feriepenge hverken før eller efter d 21-06-2018 på 4105 kr.

- Kim Osbøl har IKKE oplyst om dette, da Kim Osbøl IKKE har søgt eller modtaget feriepenge hverken før eller efter d 21-06-2018 på 4105 kr og Kim Osbøl har IKKE afholdt ferie...

- at Kim Osbøl IKKE har oplyst og aftalt ferie med jobcentret, da Kim Osbøl IKKE har afholdt ferie.

- Jeg vil også have oplyst hvorfor disse feriepenge på 4,18 dag (4.105,27 kr.) fra Jens Kolls Turist ikke er noteret som "Ikke afholdt ferie" inde på https://privat.atp.dk/FPSe/borger/SeDineFeriepenge.do

- Hvor er disse disse feriepenge på 4,18 dag (4.105,27 kr.) fra Jens Kolls Turist nu noteret henne på borger.dk ?

- Hvilke personer har ansvaret for at Ydelsesservice den 16.7.18 modtager en systemmæssig meddelelse fra Feriekonto at jeg den 2018-06-21 skulle have udbetalt feriepengene og have holdt ferie med Første feriedag d 2017-06-06 ?

- Jeg vil også have oplyst hvilke personer (incl. chefer og dorektører) der har ansvaret for at borgernes feriepenge registreres korrekt inde på https://privat.atp.dk/FPSe/borger/SeDineFeriepenge.do ?

- Jeg vil også have oplyst årsagen til at når en borger ikke afholder sin ferie inden for ferieåret som afslutter d 30-04-2018, hvor henne på borger.dk kan borgeren så SE disse penge henne for den ferie man IKKE har afholdt ?

- Hvilke personer (incl. chefer og dorektører) har ansvaret for denne "fejl" ?

- Og hvad vil I gøre for at denne "fejl" ikke gentager sig, så I UDEN dokumentation igen anklager en borger for at have begået noget ulovligt med trusler om sanktioner ?

-------------------------------------------------------------

Begæring om aktindsigt Offentlighedsloven § 21 stk. 3 på Charlotte Rieland.

Efter modtaget brev i dag vil jeg bede om aktindsigt iht offentlighedsloven § 21 stk. 3 på Charlotte Rieland.

Jeg vil bede om alle stillingsbetegnelser, alle uddannelser, alle arbejdsopgaver, alle lønmæssige forhold samt alle økonomiske bonus- og vederlags-aftaler, tjenesterejser, samt alle oplysninger om disciplinære reaktioner i form af advarsel eller derover.

Jeg forventer indenfor den lovlige frist på 10 dage, jf. § 16, stk. 2 i Forvaltningsloven, at modtage fyldestgørende skriftligt svar på min anmodning.

OBS.: Er sendt via e-Boks, og er derfor lovligt gyldig mht underskrift med Nem-ID.

-------------------------------------------------------------

Vedlæg venligst denne henvendelse i min journal og alle henvendelse til mig skal fremover foregå skriftligt eller ved personligt møde.

--
Med Venlig Hilsen
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat