Se enkelt indlæg
Gammel 27-08-2018, 16:22   #473
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Retssikkerhedsloven § 3 stk.2 og Vejledning nr. 73 af 03/10/2006

Ulovlig sagsbehandling. Dokumenteret. Ingen retssikkerhed..

Alle er tavse især de politikere der sidder med ansvaret og magten til at ændre disse forhold...

Hvem skal man så klage til ?

Systematisk ulovlig sagsbehandling = ingen retssikkerhed = retsløse borgere og INGEN stilles til ansvar.

Det er i dag mandag d 27 aug 2018.

Jeg ansøgte SOF digitalt via e-boks d 14-06-2018 om affjedret sæde til el-scooter.

Skrev bl.a.:
"Jeg vil gerne bede om at få oplyst svar/sagsbehandlingsfristen
jf Retssikkerhedsloven § 3 stk.2 og Vejledning nr. 73 af 03/10/2006
samt hvor disse er offentliggjort."

Jeg fik digitalt via e-boks d 18-06-2018 oplyst at den gennemsnitlige sagsbehandling pt. er 9 uger.

D 14-08-2018 sender jeg digitalt via e-boks en rykker



Modtager så et telefonopkald d 23 aug 2018 jeg ikke fik taget.

Svarer digitalt via e-boks pr mail:



Det er i dag mandag d 27 aug 2018. Har stadig intet hørt...

Skal jeg så rykke igen og igen og igen og igen og ii hvor lang tid og hvor mange gange
skal men som rykke for svar jf Retssikkerhedsloven § 3 stk.2 samt Vejledning nr. 73 af 03/10/2006



Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område LBK nr 188 af 08/03/2018 Gældende
§ 3. "§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

§ 3 a. Fristerne efter § 3, stk. 2, skal for afgørelser efter lov om social service offentliggøres på og fremgå tydeligt af kommunens hjemmeside."De skal som det mindste oplyse mig om hvornår de forventer at jeg som borger kan få besked.



Skal jeg virkelig til at tage ned på Thoravej 29, 2400 Kbh. NV og banke i bordet...

HALLOOO I skal fanme overholde loven I møjaber...

Laver jeg eller andre borgere den mindste fejl, så falder der en økonomisk sanktion promte...

Når kommunen laver en "fejl" (ulovlighed) så sker der intet...

"De er uden autorisation, hævet over loven og de ved det...

Noget at sige til man bliver frustreret ?


Kilde Institut for Menneskerettigheder :
Begrebet "retssikkerhed"

Begrebet ”retssikkerhed” dækker over de garantier, der skaber en retsstat. Retssikkerhed sikrer borgere mod vilkårlige, uforudsigelige overgreb fra statens side.

Garantierne er beskrevet i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention (EMRK) og en række andre internationale konventioner fra FN, Europarådet og EU.

Et af de centrale principper for en retsstat er, at der er lighed for loven, det vil sige, at loven gælder på samme måde for alle, uanset social status mv.

Et andet centralt princip er, at enhver, som er mistænkt for en forbrydelse, er uskyldig, indtil det modsatte er bevist for en kompetent og uafhængig domstol.

Vrede hilsner ...
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat