Se enkelt indlæg
Gammel 03-03-2017, 23:36   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg har også fået den mail, vedr, redegørelse for husstand også fra fsb. Så jeg tror ikke - som en tidligere nævnede at det handler om en der havde stukket dig!
Jeg har spurgt dem hvorfor de har spurgt om dette og har fået følgende svar:

"Vi er som almennyttigt boligselskab forpligtet til at vide hvem, der bebor vores lejemål, samt at overholde almenboligloven i forhold til betingelserne for beboelse. Derfor har vi brug for både navn og fødselsdato for xx"

Xx = min kæreste der har boet her i snart 8 år ��
Det var især kravet om oplysning af fødselsdato der fik mig til at reagere. For det mener jeg ikke, at et boligselskab kan kræve at få oplyst.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser

Må de godt det iht almen-lejeloven og alle andre love ?

Eller skal jeg svare med nye spørgsmål, og hvordan kan jeg evt formulere en ny mail ?
Hvis jeg var i din situation, med et barn der er flyttet hjemmefra og du ikke har fjernet barnets navn fra postkassen, så ville jeg skrive noget i stil med, at "Jeg kan oplyse, at navnet på postkassen, udover mig eget, er min datters. Min datter er flyttet hjemmefra, men for at undgå problemer med posten i perioder, hvor hun har c/o adresse hos mig, har jeg valgt at lade hendes navn blive på postkassen."
Hvis du er fræk kan du tilføje "Derudover kan jeg oplyse, at jeg ikke har lejet over halvdelen af lejlighedens beboelsesrum til beboelse, i henhold til almenlejelovens §64. Og det samlede antal personer, der bor i boligen, overstiger ikke antallet af beboelsesrum."

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Og at flere Beboere selv sætter "navneskilte" op med tape eller skrevet med
tus. Også med op til 3-4 selv-påsatte navne på samme postkasse.
Jeg mener ikke der er noget forkert i, at man selv sætter navne på postkassen, men loven skal selvfølgelig overholdes m.h.t. antallet af beboere, og hvor meget man lejer ud.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Lejeloven:
"§ 69. Lejeren af en beboelseslejlighed har ret til at fremleje højst halvdelen af lejlighedens beboelsesrum til beboelse. Det samlede antal personer, der bor i lejligheden, må ikke overstige antallet af beboelsesrum.

Stk. 2. Udlejeren skal modsætte sig fremlejeforholdet, hvis lejligheden vil blive beboet af flere end 2 personer pr. beboelsesrum, jf. lov om midlertidig regulering af boligforholdene § 52 a, stk. 1. Undlader udlejeren dette, straffes udlejeren med bøde. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel. 1.-3. pkt. gælder alene i kommuner, hvor kommunalbestyrelsen har truffet beslutning om, at lov om midlertidig regulering af boligforholdene §§ 52 a-c skal gælde og kun i de tilfælde, hvor udlejeren har meddelt kommunalbestyrelsen, at disse regler skal gælde i udlejerens ejendomme.

Stk. 3. Fremlejeaftaler skal indgås skriftligt, og lejeren skal inden fremlejeperiodens begyndelse tilstille udlejeren kopi af fremlejeaftalen."

Så jeg forstår da godt at de tjekker op på om man fremlejer nogen rum, da udlejer risikerer bøder....

http://www.socialjura.dk/content-sto...lejelov/#c7975
Misty, du gør et sindssygt flot stykke arbejde med at finde §'er o.l.

Men du skal være obs på, at der findes en lejelov, og så findes der en almenlejelov.

Det er ikke så længe siden jeg selv blev obs på dette.

Du kan se almenlejeloven her: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173828
Og her findes det i §64, ikke §69.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat