Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2015, 13:34   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Du kan downloade skemaet fra http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...ringsteam.aspx

Det er det som hedder forberedelsesskema.

Skemaet kan se en lille smule forskelligt ud i de forskellige kommuner, men overordnet er det det samme.

Når du og din sagsbehandler har udfyldt skemaet er det hos nogle sagsbehandlere muligt at være med til at bestemme, hvilke dokumenter der medsendes. Men det er ikke en ret du har.

Når sagen er sendt til rehabiliteringsteamet, skal du sammen med indkaldelsen til mødet have en kopi af alt, der er sendt til teamet. Hvis du ikke får det, skal du bede om en kopi af sagen, så du er forberedt på lige fod som teamet.

Hvis du kan se at der mangler noget kan du sende det til rehabiliteringsteamet OG tage det med til mødet.

p.s. på den side jeg linker til kan du også finde de skemaer der bruges i forbindelse med LÆ 265. Så der kan du se hvad den indeholder.
Selvfølgelig er det ens ret at være med til at bestemme hvilke papirer der sendes til teamet, skema m.v skal efter loven tage udgangspunkt i personen selv, ikke i sagsbehandleren. Det skal man vide inden man skrive under på skemaet og det skal også i partshøring hos en.

Skriv aldrig under på noget du ikke er enig i og hvor de papirer du ønsker medtaget ikke er vedhæftet.

At tage det med til mødet er dumt, for de kan ikke nå at læse det og forholde sig ordentlig til det.

Nægter sagsbehandler at vedhæfte noget, så bed om en skriftlig begrundelse over hvorfor det ikke må være med og klag til jobcenterchefen.

Men ofte når det slet ikke dertil, når sagsbehandlere skal begrunde det de siger på skrift, forsvinder problemet ofte op i den blå luft og de papirer man ønsker vedhæftet kommer med

Jeg prøvede selv at skema og listen over vedhæftede papirer blev sendt frem og tilbage et par gange indtil det var lavet ordentlig, først der skrev jeg under
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat