Se enkelt indlæg
Gammel 04-11-2011, 11:25   #13
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Jeg har blevet scannet i MR 6 gange tror jeg? Måske flere, men det er kun disse jeg kan huske nu

3 gange for skulder igennom mine 8 år med betændelser, 1 gang min ryg + hofte, 1 gang håndled og 1 gang nakke.

Det har taget mellem 30 minutter og 1 time, og selv mig der har svær klaustrofobi kunne ligge der inde. Det eneste er at det larmer meget. Men så kan man ofte få høre sin egen musik (tag med en cd og spørg), så bliver man lidt mere afslappet.
Mine svar har jeg fået inden 2 uger på alle scans, i Norge blev det sendt ud brev (hvor jeg os fik cd med billedene), dem i Danmark har jeg blevet opringt og kommet ind til en tid. Nakken fik jeg svar på inden 1 time, siden det var akut..

I mine skuldre kunne man se det er trangt om pladsen til muskler/sener/led og betændelsestilstander. Men de to første gange var jeg nødt til at krangle mig til MR (det var i Norge - med en idiot af en læge), så betændelsen var delvis væk inden jeg fik komme ind.. Mine betændelser kommer og går, jeg har minst en uge i mnd hvor de er betænte. Det var ca 45 minutter hver gang.

Mine håndled tog 30 minutter. De viste jeg har en koaliasjon imellem to ben i hændene, dvs sammengrodde ben. What a suprise... Ikke noget der er anbefalet å gøre noget med. Man kan operere, men det kan blive værre af det..

Min ryg + hofte tog 1 time, og den viste jeg har protrusion i 2 diskuser, udposning og vand i muskler i min ryg. Ikke noget man kan gøre noget med..

Min nakke tog 30 minutter, men det gik stærkt fordi jeg os var på vej ind til CT-scan. Det var efter et stygt fald fra min hyp, hvor jeg landet på nakken... Det eneste de kigget på der var om jeg havde brækket nakken, men det havde jeg heldigvis ikke


Jeg tvivler på at jeg er ferdig med MR-scans endu, så det bliver nok flere..
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat