Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2006, 11:53   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Socialrådgivere føler sig tvunget til lovbrud.

Århus stiftstidende 4 dec. 2006


Socialrådgivere er nødt til at sylte sager

Af Kasper Hartmann
Børn i nød anbringes ikke efter forskrifterne. Sager om sygedagpenge følges ikke op. Visse kommuner kan have op til 2.500 ubehandlede sager.
Det fortæller Dansk Socialrådgiverforening, der får talrige henvendelser fra medlemmer, der føler sig klemt mellem servicelovens påbud og det fysisk mulige, skriver morgenavisen dato.
Socialrådgiverne føler sig tvunget til at vende det blinde øje til, at mange sager ikke bliver behandlet ordentligt.
- Der sker lovbrud dagligt. Socialrådgiverne kan ikke nå alle opgaver. Sager, der ligger øverst i bunken, bliver behandlet først. Nederst kan der ligge sager som den fra Tønder ubehandlede hen, siger Martin Bilstrup, fællestillidsrepræsentant for socialrådgiverne i Århus Kommune.
Formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Henning Breinholt, kalder det et overordentligt stort problem.
- Hver eneste dag har vi hundredvis af medlemmer, der føler sig tvunget til at bryde loven. Det er først, når der kommer lig på bordet, at offentligheden begynder at interessere sig. Mit indtryk er, at det er meget få kommuner, der overholder loven, siger han.
Kritikken fra socialrådgiverne ryster socialminister Eva Kjer Hansen (V).
- Jeg kan kun støtte, at socialrådgiverne siger fra, hvis de tvinges til at bryde lovgivningen. Det er helt uacceptabelt, hvis børn i nød ikke får den hjælp, som de har krav på og behov for. Jeg er helt enig med socialrådgiverne i, at vi skal have brodne kar frem i lyset, siger socialministeren.



Socialminister Eva Kjer er nok det brodne kar i enden ...hvad mener hun med den frase i enden...det er jo velkendt at kommunerne især venstre dominerede kommuner ikke overholder loven og at Eva Kjer og hendes regering hetzer og skærer ned på alt...lader kræftsyge mennesker dø uden behandling .

Stella...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat