Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2011, 09:24   #9
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej undertegnede,

Tak for dit svar og du har nogle vigtige pointer.

Hen over sommeren og efteråret 2010 var jeg til en masse undersøgelser. Der har ikke været tale om nogen behandling overhovedet i den periode og frem til nu.

Jeg forstår godt pointen med at det er tidspunktet for varighedsbegrænsningen som er afgørende. Men kommunen har jo udsat afgørelsen på grund af at de ønskede nogle statusattester inden afgørelsen. Varighed var til 30. september 2010. De modtager en statusattest 5. oktober og en anden statusattest 12. november.

På dette tidspunkt er jeg røget over i kontanthjælpsafdelingen og har et møde med dem. På dette møde fortæller jeg at min sidste undersøgelse var 17. november og de vil så indhente en statusattest på denne. Det gør de også og jeg får på næste møde (januar) at vide at jeg har fået bevilget revalidering.

Sygedagpengeafdelingen er stadig passiv og først da jeg klager i februar sker der noget. Da jeg får papirer til partshøring mangler den sidste statusattest (den fra 17. november) og den mangler også i min ressourceprofil. Den har de overhovedet ikke brugt. Hvis kommunen lægger vægt på de to første statusattester må de da også skulle lægge vægt på den tredje og sidste statusattest, uanset at de alle tre kommer efter varighed. Hvorfor ellers udsætte afgørelsen?

Og hvis der ikke har fundet nogen form for behandling sted, kun undersøgelse, og min tilstand er fuldstændig uændret, så kan jeg ikke forstå at sygedagpengene ikke skal forlænges. Sidste statusattest fra en overlæge siger at jeg med skånehensyn kan klare et fuldtidsjob. Han skriver også at operation skal undgås. Det må da have en betydning? Det har det da haft i kontanthjælpsafdelingen.

Altså, sagt på en anden måde, hvis en kommune udsætter en afgørelse må de statusattester de modtager da have en betydning, også selvom de kommer efter varighed. Mit helbred er jo uændret. Ellers giver det jo ikke mening at udsætte afgørelsen.

Hvis jeg kan få revalidering i januar må jeg også kunne få det i september, 3-4 måneder, før når helbredssituationen er den samme. Ellers giver det jo ingen mening.

Eller hvad?

Mange hilsner
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat