Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2011, 14:00   #6
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej

Det sidst først:

Kommunen har 4 ugers klagebehandlings tid, så i princippet burde du kunne sende dem et brev når de 4 uger er gået og forklare at du betragter det som afslag hvis du ikke hører fra dem inden( giv dem en frist). Har du så intet hørt så sender du en klage og en kopi af klager til kommunen til ankenævnet.


Det her er bare min umiddelbare vurdering:

Kommunen har udsat en afgørelse. Det er lovligt og tiltænkt sager hvor der skal træffes en afgørelse men eks vnter man på lægepairer der kan oplyse sagen og måske ændre grundlaget /afgørelsen så standser man ydelsen og udsætter afgørelsen. Man kan godt gøre dette ca 1 mdr men der er dom over at 6 mdr er for lang tid.

Som jeg har forstået dine indlæg har dine lægepairer været iorden kort efter at afgørelsen så skulle falde, men at kommunen har "glemt " at komme med en afgørelse.

Det har de så nu du rykker og det giver dig en god klagechance i nævnet for det er en sagsbehandlingsfejl at trække afgørelsen så længe.

Jeg kan godt følge din frustration at de så komme med en afgørelse nu som om det var 30 september. Det tror jeg reelt de godt må og selvfølgeligmed de læge papirer der var ventet på.

Det der er bekymrende er at du nu rent afaktisk af et andet "skrivebord" i samme jobcenteret er bevilget revalidering på de samme oplysninger umiddelbart.

Måske er der en forklaring der dukker frem når du får aktindsigten.

Prøv at sammenholde afgørelsen der giver afslag på at kunne forlænge sygedagpenge ift revalidering med afgørelsen der bevilger dig revalidering.

Og så datoer og begrundelser i din helhedsvurdering.

For det er her du skal finde argumnterne som du allerede er inde på i din første tråd nemlig at det er at omgå reglerne fra kommunens side at slå fast at du ikke kan revalideres og så alligevel kan bevilges revalidering på samme grundlag.

Så derfor formoder jeg at du må kritisere det grundlag ressourceprofil/ arbejdsevne journal der lå til grund for afgørelsen om at du ikke kunne forlænges.

Vær opmærksom på at at få klaget rettidigt også selvom du ikke når at få udleveret aktindsigten. Så evt klag ved at skrive at du klager over denne afgørelse og at supplerende oplysninger kommer snarest når du har modtaget og læst dine akter.
Sender du direkte til ankenævnet så risikerer du at der går sagsbehandlings tid og ankenævnet så sender klagen tilbage til kommunen til en revurdering. På denne måde kan du så godtgøre at kommune ikke har villet svare. Du kan altid ringe og få råd og vejledning af ankenævnet.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat