Emner: Bulgarien
Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2011, 14:32   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af boowam Se meddelelser
Hvad koster en flytning egentlig og hvordan er det at finde en lejlighed og hvad med indskud osv. Jeg lider af personlighedsforstyrrelser bla. borderline, hvordan med det lægelige?
Som Eu borger og pensionist betaler danmark din sygesikring i Bulgarien og du får det blå eu sygesikringsbevis fra Danmark også...
Det er muligt at finde læger der kan engelsk... hvad angår din borderline har jeg ikke erfaring... jeg selv sublerer mine nervepiller op når jeg er på besøg i danmark og har stadig beholdt kontakten til min læge i danmark...
Ellers er privat lægebehandling og tandlægebehandling meget billigt og generelt er standarden udmærket...jeg planlægger selv at starte på en mundrenovering til efteråret med en del porcelænskroner til ca 800kr pr. stk... så vil tro du enten på den ene eller den anden måde kan få dig dækket ind...

Jeg har selv flyttet det jeg har med herned på en trailer efter bilen... men hvis man lejer er de fleste steder møbleret så man kan nøjes med de mere personlige ting og ikke flytte alt for mange møbler med...
Men ellers er der nogen transporter hernede der flytter for englænderne som nok også kunne gøre det fra Danmark... prisen ved jeg ikke men et slag på tasken med forbehold kunne vel være en ti til 15 tusinde for et læs...
Priserne for en møbleret lejlighed i byerne eller et lille hus på landet starter ved omkring 200 euro = ca 1500 kr og opefter... for mellem 2000-3000 kr om måneden vil du kunne leje en fin møbleret lejlighed i nærheden af sortehavet..
støm er ca mellem en trediedel og en fjerdedel af prisen i DK... og de fleste lejligheder bruger strøm til aircon om sommeren og opvarmning om vinteren...
Indskud er de fleste steder 1 måneds husleje...
Du kan næsten hele tiden finde en lejlighed til at starte i... men ved sortehavet er det største udvalg nok om efteråret...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat