Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2017, 13:05   #13
updown
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2017
Indlæg: 12
Styrke: 8
updown er ny på vejen
MistyMiss:

Naturligvis, det er nok også det første en kommune vil gøre, det er at sætte en ud i beskæftigelse til det time antal man mener at man kan klare. Jeg vil jo altid kunne arbejde 80 timer om ugen, eller 50 timer om ugen, men det er så når man presser sig selv, og derfra vil presset så komme i hælende på en, og knække en fordi man ikke lyttede til sig selv, og forsøgte at få styr på sine mentale problemer.
Jeg mener ikke at alting ser sort ud, jeg mener at alting ser lidt ubalanceret ud på grund af ens tilstand, jeg tænker du sagtens måtte kunne relatere til hvad jeg direkte mener, da du selv som jeg ser, har været igennem en hel del.
Det glæder mig på dine vegne at den behandling og det du har fået lært igennem tiden har givet dig redskaber og værktøjer til at få et mere balanceret liv, du har, vil jeg erkende været stærkere end mig, du har trukket hånden ud og bedt om hjælp, jeg har altid gjort det modsatte. Klare mig selv, og være støtten for alle, påtage sig alle problemer og sorg fra mennesker, for jeg har jo kunnet klare alt. Men når mentaliteten trækker for kraftigt, så vil det en dag ramme krop, og dernæst sjæl, og alting fra fortiden vil komme som en flodbølge og ramme en i ens nutid.

Tiden vil for mig, vise hvad der sker, jeg håber på at man ikke bliver trukket igennem et langsomt og slidende system, som der ikke vælger at lytte til en, men kun ser på lovgivningen, da den er firkantet. Det bliver nok realiteten således tænker jeg.

Hvad er der så sket med dig nu? Har du fået en fuldtids beskæftigelse? Eller har du fået fred fra systemet? Ja, jeg spørg af ren nysgerrighed, besvarelsen på mine spørgsmål er i dine hænder, hvis jeg kommer til at spørge for dybt, så må du undlade at svare, for jeg vil helst gerne tage hensyn til dig, ligeså vel som jeg tager hensyn til andre.

Jurist:
Tak for dit svar.

Jeg har altid fået stor ros for min velformuleret tilgang, blandt andet på grund af min baggrund og uddannelser. Men tak for de pæne ord, jeg siger det samme til dig, din læse beskrivelser er direkte og forståelige på klar og tydelig tone.

Jeg har før hørt om at der er etableret massive opstramninger og du fortæller jo meget direkte det jeg har på fornemmelsen som vises til at være sandt.

Min forståelse for en person der er tilknyttet et jobcenter, som der behandler sager for mennesker, vil naturligvis af ren reaktionsevne baseret på at det er et menneske, opbygge mekanismer til at beskytte sig selv. Det er naturligt i alle beskæftigelser tænker jeg, alle mennesker kan bare ikke finde ud af at lave sådan et skjold omkring sig, for i den sidste ende, lige meget hvem man måtte være, og hvor stort et skjold man sætter op, så vil der langsomt komme revner i hjørnerne, og en dag når presset er stort nok, så vil skjoldet flække, og der står man så, piv åbent uden beskyttelse da man er blevet såret.
Lidt ligesom hvis du forestiller dig, at en soldat tager i krig, bliver skudt, køre over en mine, eller andet lignende, får et knæk på sin sjæl(skjoldet), bliver aldrig den samme, kommer hjem og får mange problemer mentalt.

Loven er firkantet, nok tænker jeg at grunden følgende, mange mennesker har udnyttet systemet, og fået tilkendt den ene service, ydelse, førtidspension efter den anden. Det har så givet opstramninger til at alting til sidst ender i firkanter da man helst vil holde folk væk fra en fredning. Dog mener jeg ikke kun det er på grund af udnyttelse, men også kommer der mange spyd fra Christiansborg, og vores Folketing. Der er mange ting der spiller ind over vil jeg mene.

MistyMiss:
Tak for dit svar.

Fuldstændig enig, det er svært som jeg tidligere nævner at reparere ar på sjælen.
Jeg tror på at med de rette værktøjer og den rette hjælp, så kan man bedre administrere sine problemer, uden tvivl i det. Det er noget jeg har oplevet og set igennem mine arbejdsår, og livserfaring. Synet på tingende, og den rette hjælp kan gøre noget.

Jeg er meget logisk tænkende, direkte skåret i pap, rationel individ. Jeg vil, uden at blære mig, også understrege at jeg er velformuleret, og har en del i bagagen, som gør en til det man nu er blevet støbt til ud fra ens tidligere handlinger og oplevelser igennem livet.

Vi er fuldstændigt enige, det er en god måde at sætte et budskab op så en læser kan forstå hvad du direkte mener, der gemmer sig jo en forfatter i dig.
Du er selv et velformuleret menneske.

Nogle gange i livet skal man indse at man faktisk har brug for hjælp, du har ret.
updown er ikke logget ind   Besvar med citat