Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2009, 10:09   #11
Bjala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: -
Alder: 51
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bjala er ny på vejen
Mail fra sagsbehandler….”Selv om du ikke kan modtage kontanthjælp i form af penge skal du alligevel søge, da du uanset ydelsen er berettiget til hjælp. Det vil sige, at hvis du ikke søger kontanthjælp kan du ikke få hjælp, hvorved du er overladt til dig selv. I det øjeblik du søger kontanthjælp vil du få en anden sagsbehandler”…

Jeg har så lige kontaktet ydelseskontoret og talt med en medarbejder i kontanthjælpsafdelingen. Jeg forklarede min økonomiske situation, og hun kunne straks afvise, at jeg var berettiget til kontanthjælp, og mente derfor, jeg skulle melde mig til på Jobcentret for yderligere sagsbehandling.

Kan det virkelig passe, at man som borger ikke automatisk har ret til nogen sagsbehandling?

Var det ikke engang sådan, at der var tilknyttet en sagsbehandler/socialrådgiver til ens personnr.,så man havde mulighed for sagsbehandling /rådgivning så fremt dette blev nødvendigt?

Hvad gør jeg for at være helt sikke på at min sag ikke stopper her?????


Zuza: …”Din ressourceprofil SKAL opdateres, FØR sygedagpengene standses. Og der SKAL være en PLAN for, hvordan du bliver selvforsørgende. Ellers er standsningen ulovlig”….her må du hjælpe mig med henvisning til en specifik § jeg kan forholde min klage til, jeg kan ikke helt finde rundt i alle de §´er nu

….” Kommunen SKAL skrive til dig 14 dage FØR de standser sygedagpengene. Der skal stå klagevejledning osv. Også om evt. kontanthjælp. Så du tager den derfra, når du modtager det brev”….jeg har modtaget brevet fra kommunen, det er beskrevet kort i mit 2. indlæg Vedrørende udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpengeudbetalingen.

Undskylder på forhånd, hvis det hele bliver lidt for rodet sammen, føler mig en smule presset pt.

MVH L
Bjala er ikke logget ind   Besvar med citat