Se enkelt indlæg
Gammel 24-09-2011, 11:13   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det lyder vældig interessant, synes jeg. Det vil med andre ord sige, at nævnet mener, at du skal have sygedagpenge efter stop i fleksjob, selvom du kun var i arbejde i 4 mdr.? wow...

Det kunne da godt være, at ankestyrelsen vil tage den op som en principsag, hvis der er uklare regler på det område om sygedagpenge.... Som regel når de tager den op som en principsag, så er det når, det vil kunne gælde for alle (dvs. ikke kun i dit tilfælde), og når der ligesom mangler en lovgivning om det i den type situation, du har været ude i... Det kan faktisk være til gavn for ikke kun dig men også for de fremtidige, såfremt din sag bliver taget op, og at de måske finder frem til, at alle fremover vil have ret til at få sygedagpenge, selvom man har arbejdet samlet under de 9 måneder.... Når der så vil finde sådan en afgørelse fra Ankestyrelsen, vil det betyde, at kommunerne absolut skal følge den regel.

Jeg har set en afgørelse fra Ankestyrelsen, hvor det også handlede om en fleksjobber. Her fandt de ud af nogen ting, hvor de ikke syntes var rimeligt for en fleksjobber, da en på dagpenge ville have langt større fordel. Her lavede de noget om, så det ville være mere rimeligt for fleksjobbere. Mener det var i forbindelse med, når man for flere år siden, at en fleksjobber som blev opsagt under i 9 måneder job. Her fik man slet ikke nogen ydelse.. Det lavede man så om, så at man havde ret til særlig ydelse, så man jo havde noget at leve af..

Glæder mig til at høre mere, om Ankestyrelsen vil tage din sag op eller ej...

Sidst redigeret af curls; 24-09-2011 kl. 11:18.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat