Se enkelt indlæg
Gammel 07-08-2017, 12:06   #1
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
§ 17 foreliggende grundlag

Min bror er af kommunen blevet tillagt at han skal i jobafklaring/ ressourceforløb...men det grundlag de har lagt for dette er ikke fyldestgørende ! Han har diabetes 1 med mange fodsår som har svært ved at hele...ligeledes en smerteplaget leddegigt hvor han tager prednisolon/ibuprofen som er det eneste der kan tage smerterne.
Dette præparat som til at begynde med ikke er så godt for hans fodsår da det kontraindikerer hans sukkersyge!
Både sårcenter og rheumatologisk afdeling på Frederiksberg har vurderet at han ikke på nogen måde vil være i stand til at arbejde igen...hverken med fleksjob,skånejob da han sidst fik kappet sin storetå og har derfor også balancebesvær !
Han har været sygemeldt i 3½ år og blev i maj mødt af en lægekonsulent fra det de kalder klinisk team. Rent ud sagt en 26 årig ung læge( min bror er 52) der for det første ikke havde læst hans sygejournal og ikke engang kikkede på selve sårene! Heller ikke hans stive og opsvulmede fingre og håndled! Han kan ikke holde på en kuglepen. Han klagede over hendes vurdering til hendes overordnede men han sendte ikke klagen med til kommunen ! Kommunen har bl.a. p.g.a. hendes udtalelser ment min bror skal arbejdsprøves og hans sygedagpenge stoppes !Da min bror mener mange lægelige udtalelser er enten glemt eller ignoreret har han fået sin sagsbehandler til at skrive en klage til ressourceteamet med den melding bagefter at han søger pension på det foreliggende grundlag...de har alle relevante lægelige papirer og han ved godt nu at der ikke hentes flere ! Hans sagsbehandler er med ham og mener helt klart han skal anke hvis han ikke får medhold ! ER der nogen i dette forum der har erfaring med lignende og især dem som har fået pension på det foreliggende grundlag på trods af komunenes afgørelse om resourceforløb?
curly er ikke logget ind   Besvar med citat