Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2015, 16:53   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Februar 2015 Vederlagsfri fysioterapi strammes op

Ingen nyhed, men en nyhed som har særdeles store konsekvenser for især unge mennesker, rygpatienter i særdeleshed.

http://www.gigtforeningen.dk/nyheder?newsid=20486

Gigtforeningens rådgivning har fået en del henvendelser om vederlagsfri (gratis) fysioterapi. Mange har fået opfattelsen af, at reglerne er blevet ændret, men der er tale om en tilpasning af de nuværende regler.

"Jeg har fået at vide af min fysioterapeut, at jeg ikke længere har adgang til vederlagsfri individuel behandling, og at min behandling fremover kun vil bestå af holdtræning – er der kommet nye regler?". Sådan lyder det fra flere, der på det seneste har kontaktet vores fysioterapeut i rådgivningen.

Svaret er, at der ikke er kommet nye regler, men er du i vederlagsfri, individuel behandling hos en fysioterapeut - og får du at vide, at du fremover kun har adgang til vederlagsfri holdtræning - kan det måske skyldes, at du til at begynde med havde fået adgang til individuel behandling under forkerte forudsætninger. Det er tilfældet for en del mennesker, der får vederlagsfri fysioterapi, og det har læger og fysioterapeuter derfor i et stykke tid været i gang med at rette op på, så de eksisterende regler fungerer som tilsigtet.
"

Forestil dig et ungt menneske på sygedagpenge eller kontanthjælp, stivgjort i lænd, grundet fremad glidning af L5 og stadig meget smerteplaget.

Eksempelvis:

http://www.rygforeningen.dk/debatfor...og-nu-invalid/

23 årlig personlig træner og nu invalid

Det er sådanne patienter Dansk Fysioterapi har indgået privat overenskomst med Regionerne, og være aktive med at få på holdtræning. For ikke at gå ned i løn.

En sådan patient er iht Sundhedsstyrelsen regler ikke berettiget til vederlagsfri behandling, men over en kam ønsker og arbejder man for at komme på holdtræning.

Hvor mon denne unge mand er henne om 5 år?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat