Se enkelt indlæg
Gammel 08-02-2014, 21:24   #26
MissF
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Tårnby (2770 Kastrup)
Indlæg: 12
Styrke: 11
MissF er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
CITAT MissF:Hvad betyder den i forhold til forsikring? Ville du (eller andre herinde) turde ringe til jeres forsikringsselskab og sige, "jeg er blevet henvist imod min vilje, og følger til dels det program Liaison kører, her i mit lokalområde"...


NEJ! Ring ikke til Forsikringen.
Du har ret i at det er en ren foræring til dem.
Du er dårlig business for dem. Det er et firma - ikke en gavebod eller hjælpeorganisation.


De er selvfølgelig altafgørende, at der lige fokuseres på det væsentlige her - at du ikke mister retten til evt. erstatning for Erhvervsevnetab.

Der er ualmindelig svært at klare sig for en en førtidspension alene; især når man evt. har faste medicin og behandlingsudgifter i tillæg til de almindeligt støt stigende udgifter til standard overlevelse.

Så du har helt ret i din egen fokuseren på dette temmelig væsentlige punkt.

Lav en ny tråd her på k10 fluks - kald den:
"IKKE-TERMglad læge i Amager/Tårnby? - HASTER."





GLEM ALDRIG:
Hej LS

Ja, mit fokus er klart ikke at miste muligheden for at søge tabt erhvervsevne.

Men, føler den chance røg i fredags, uanset hvad jeg gør.

Det ironiske er, at min sagsbehandler ikke engang kendte til klinikken som lægen nævnte i min gh.

Er dit råd at jeg skifter læge? Det skal siges, at jeg har skiftet 3 gange indenfor et år, for at finde en, jeg synes der var kemi med - men jeg tog så gruelig fejl.

Prøvet at åbne tråd og se hvad der sker!

Tsk for råd.

Missf

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
SKYND JER AT MELD JER TIL FØR DE MELDER 'LUKKET FOR TILGANG.

Bemærk denne passus i indkaldelsen - "Hvis tiden tillader det, vil der blive åbnet op for spørgsmål fra salen".

Der bliver selvsagt IKKE 'tid til spørgsmål fra Salen'!

Men vi kan alle stå med et skilt der giver udtryk for hvad vi mener der foregår.

Evt. kan det diskuteres herinde, så vi ikke ender med emotionaliteter der kan affejes.



NU - SKAL - VI - VISE - VORES - PROTEST!


Høring om funktionelle lidelser den 19. marts 2014

Folketingets Sundheds- og Forebyggelsesudvalg inviterer til høring om funktionelle lidelser. Høringen finder sted onsdag den 19. marts 2014 kl. 9.00 til 12.00 i Landstingssalen på Christiansborg.

Udvalget har inviteret en række eksperter til at debattere følgende to overordnede temaer:

- Introduktion til funktionelle lidelser og de centrale problemstillinger.
- Funktionelle lidelser og diagnoser.

Der vil være oplæg fra følgende:

- Professor Per Fink fra Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser
- Praktiserende læge Stig Gerdes
- Advokat Kjeld Parsberg
- Kiropraktor, lektor og ph.d. Lars Uhrenholt
- Speciallæge dr. med. Henrik Isager
- Professor og overlæge Peter Bytzer

Efter præsentationerne af hvert tema vil der være mulighed for, at folketingsmedlemmerne kan stille spørgsmål. Hvis tiden tillader det, vil der blive åbnet op for spørgsmål fra salen.

Programmet for høringen kan downloades via linket til højre.

Tilmelding til høringen er nødvendig og bedes foretaget senest mandag den 10. marts 2014.

Tilmelding og øvrige spørgsmål kan rettes til Hanne Schmidt via mail [email protected] eller på tlf. 33 37 55 38.




http://www.ft.dk/Folketinget/udvalg_...spx?param1=abb


PROGRAM FOR HØRINGEN:

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...2470/index.htm





GLEM ALDRIG:
Hej LS,

Jeg har tilmeldt mig.

Er der nogen som ved, om der overhovedet er nogen på listen som er kritisk overfor funktionelle lidelser?

Iflg. Det udvalg som ser på kriterier for optagelse af sygdomme på WHO ICD-11, virker det ikke til, at Per Fink får sine funktionelle lidelser med.
Er det derfor der er høring i folketinget?

Skal vi gøre en indsats for at finde kvalificerede som kan deltage med modargumenter, eller ved disse allerede om høringen. Undskyld hvis jeg virker naiv, men jeg er ikke inde i hvordan disse høringer foregår.

Jeg vil prøve at skrive til sundhedsordføreren til et af oppositionspartierne. Det havde jeg i forvejen tænkt mig, inden jeg læste om dette. Nogen der har input til en skrivelse?

Jeg tvivler på, at vi som borgere vil få den store indflydelse i sådan et møde... Hvordan ved vi, om nogen kritikere overhovedet n
Møder op.

Nå, men jeg begynder mit lobbyarbejde med at skrive til denne sundhedsordføreren i det parti jeg kender, måske flere kunne gøre det samme.

Savner dog viden omkring, om funktionel lidelse stadig er på forsøgsbasis som diagnose herhjemme, og hvad det betyder, at den ikke er på listen over sygdomme i WHO-ICD10.

Det hindrer jo åbenbart ikke at der åbnes utallige klinikker der nu behandler mod dette fænomen.

Missf!
MissF er ikke logget ind   Besvar med citat