Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2013, 23:44   #1
magoli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
magoli er ny på vejen
Hvorfor ophør af sygedagpenge?

Hej
Jeg mangler rådgivning, jeg har fået at vide at mine sygedagpenge bliver taget fra mig om 14 dage.
Sagen kort, jeg var ude for en trafikulykke i udlandet i 2007, brækkede ryggen 2 steder L4/L5, ulykken blev anerkendt som en arbejdsskade. Jeg startede på revalidering til maskinmester i august 2008, revalideringen blev forlænget 3 gange, i alt 1,5 år ekstra pga. mine rygproblemer. de sidste 2 gange var det praktikken der var skyld i forlængelsen. Hvilket har fået mig til at indse at jeg aldrig kommer til at arbejde på fuld tid som maskinmester. Kommunen har været klar over det sidste 1,5 år, men har sagt til mig at jeg skulle gennemføre uddannelsen for at blive berettiget til sygedagpenge igen, og blive medlem af en A-kasse. Derefter ville de tage sagen op igen i forhold til et fleksjob fik jeg at vide. Jeg dimitterede juni 2013, meldte mig i A-kassen med mine dimittend rettigheder og sygemeldte mig, da jeg ikke kunne skrive under på at stå til rådighed på det ordinere arbejdsmarked. Jeg har fået sygedagpenge frem til nu, imens de har været ved at lukke de sidste huller i forhold til lægelige oplysninger. Jeg blev kaldt til samtale i sidste uge og regnede med at de havde en afklaring i forhold til hvad der skal ske videre i min sag. Fik at vide at jeg havde fået udbetalt sygedagpenge på forkert grundlag og de ville blive taget fra mig efter 14 dage.
De siger at jeg forud for revalidering har modtaget sygedagpenge i mere end 52 uger og derfor ikke opfylder kravet om arbejdsdygtighed forud for den nye sygemelding jf. sygedagpengeloven § 26 de henviser ligeledes til principafgørelse 107-13. Jeg mener helt klart at jeg opfylder beskæftigelseskravet, da jeg lige har afsluttet en erhvervsuddannelse af mere en 18 måneders varighed. Den principafgørelse de henviser til er der bland andet lagt vægt på at personen ikke har taget en erhvervsuddannelse af 18 måneders varighed, så jeg er lidt forvirret. håber der er nogle der kan fortælle om de er i deres gode ret til at tage sygedagpengene fra mig, selvom min situation ikke er afklaret.
Magoli
magoli er ikke logget ind   Besvar med citat