Se enkelt indlæg
Gammel 19-05-2010, 20:30   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvor har du den oplysning fra Superkok, om at man vender tilbage til samme ydelse inden, man blev visiteteret som fleksjobber - og hvis man ikke har opnået 9 mdr´s ansættelse??
Du må gerne henvise til en lov og paragraf, for jeg kan ikke se det selv nogen steder.
For som jeg selv læser loven, står der kriterier for, hvornår man får ledighedsydelse, og intet om, at man får f.eks. sygedagpenge igen, hvis man var på det før, man blev visiteret som fleksjobber.
Ifølge loven står der, at hvis man ikke kan få ledighedsydelse, kan man få særlig ydelse............:

§ 74 f. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob.......

Så ovenstående paragraf betyder, at hvis man ikke har fået retten til ledighedsydelse, så er man berettiget til særlig ydelse, mens man er ledig fleksjobber.......
Jeg kan ikke komme med nogen konkret §, men det er rigtigt at man ryger tilbage på den ydelse man var på inden sit fleksjob, hvis ikke man har været ansat i 9 mdr. Jeg er lige blevet fyret og hvis ikke det var fordi jeg havde været der i minimun 9 mdr. ville jeg være røget tilbage på kontanthjælp som jeg fik før jobbet. Det er en oplysning både fra kommune og fagforening.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat