Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2014, 00:44   #128
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Stadig intet modtaget vedr fri proces..

dog er denne dom interressant

Seneste dom fra Elmer: 9 september 2014

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30738



Dommen viser, at i en situation, hvor en kommune – i strid med Ankestyrelsen praksis med udgangspunkt i det, som landsretten betegner som en klar fejlagtig forståelse af sygedagpengeloven – standser en sygemeldt persons sygedagpenge, så skal kommunen bærer den sygemeldtes økonomiske tab.

Dommen har betydning for de sager, hvor en kommune standser sygedagpengene og efterfølgende bliver underkendt af Ankestyrelsen. Hvis der er tale om, at kommunen afgørelse bliver underkendt, fordi den er udtryk for en forkert retsopfattelse, så vil dette være erstatningspådragende i de situationer, hvor den sygemeldte lider et tab som følge af, at sygedagpengene uberettiget blev standset.


Faktum er, at kommunen stoppede mig sygedagpenge på et forkert grundlag.
Det resulterede i, at jeg ikke fik en arbejdsprøvning indenfor de 39 uger. (Sygedagpengeloven §27 stk 1 nr 2 før ny sygedagpengereform 1. Juli 2014) Sagen bliver hjemsendt efter 39 uger er gået.
Kommunen udbetaler nu differencen mellem kontanthjælp og sygedagpenge Der foretages modregning i efterbetaling, og Deniz skal nu leve af efterbetalingen.


skrivelse sendt til advokat

Hov glemte lige..

Jeg havde sendt en skrivelse til Ombudsmanden, hvor jeg beskrev den manglende retssikkerhed når en sag hjemsendes til kommunen.

Og de 39 uger så er passeret..

Ombudsmanden var fuldstændig ligeglad.. Ombudsmanden har nemlig tiltro til at kommunen administrerer sygedagpengeloven bedst..

En måned efter kommer denne dom så..

Flot flot *Klap klap*
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat