Se enkelt indlæg
Gammel 14-09-2015, 17:03   #227
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et-benet Carsten: Jobcenter ydmyger mig

http://www.avisen.dk/et-benet-carste...ig_344187.aspx

Jeg blev ringet op og fik at vide, at jeg risikerede at miste min ydelse, fordi jeg bevidst forhalede mit behandlingsforløb, siger Carsten Grods til fyens.dk.

http://www.fyens.dk/aro/Benamputeret...rtikel/2783982

Han fortæller, at han fik at vide, at han risikerede at miste ydelser, fordi han selv forhalede sit behandlingsforløb, fordi han udskød operationen til efter sommerferien. Er det rimeligt, når det handler om et så alvorligt indgreb?


Jeg kender ikke den pointe. Du må forstå, at i et sådant sygedagpengeforløb kan kommunen ikke træffe afgørelse, før man har været gennem et møde i rehabiliteringsteamet, og det gælder om at få sagerne gennem i en vis kadence. Ellers trækker sagerne ud.

Bemærk ordet "kadence", tro man vi patienter befinder os på et samlebånd. I skulle skamme Jer.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166839

"2) hvilken indsats, der skal indgå i jobafklaringsforløbet efter kapitel 12 b i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller i en sygedagpengesag, der er visiteret til kategori 3, jf. § 12 efter lov om sygedagpenge,"

Når man er i kategori 3 er vi henne i den alvorlige ende af skalaen, så her må man godt bruge den indvendige side af hovedet.

Nej, problemet er, at den unge mand har ret. Fordi, at mange sagsbehandlere, sagsformidler muligvis socialrådgivere kræver svar på spørgsmål, ingen kan svare på.

Vi ser det med ny-opereret rygpatienter, hvor disse embedsmænd/kvinder kræver svar på, hvornår disse patienter kan begynde at arbejde.

Hvilket ingen, heller ikke lægerne kan svare på, før der er gået mindst 1 år.

Det er hvad speciallægerne udmelder.

Embedsmænd/kvinder har ingen viden eller erfaring i de diagnoser som borgerne har, De er uvidende og har kun et mål: at presse borgerne som de har fået besked på af ledelse.

Det er hvad sagen drejer sig om.

Når der findes viden om, at "Koordinerende sagsbehandlere" til det afsluttende møde med borgeren, scleroseramt, spørger teamets medlemmer om: "Er sclerose egentlig en alvorlig diagnose?"

Så beviser det min påstand om, at disse embedsmænd/kvinder ikke har den fornødne viden til at bestride sådanne job.

Hilsen Peter

CC.: Journalisterne til nævnte artikler

Bilag.

http://www.fyens.dk/aro/Benamputeret...rtikel/2783982

Hovedpersonen udtaler:


Henriette Skouenborg lyver i artiklen, jeg har ikke haft en god dialog med min sagsbehandler igennem det sidste år, tværtimod og jeg har utallige mails som bevis på dette. Den eneste grund til at jeg blev ringet op i fredags fra min sagsbehandler er fordi der er en journalist der begynder at stille kritiske spørgsmål til Henriette Skouenborg også kan jeg lige pludselig godt udfylde skemaere over nettet og vi kan klare samtaler over telefonen.

Det har jobcentret nægtetet igennem det sidste år, jeg har skulle møde op hver 28 dag, til ingen verdens nytte og skulle svare på spørgsmål som ingen gang læger kunne svare på. Hvergang jeg har været til en undersøgelse, scanning og guderne må vide hvad ellers, har jeg bedt OUH om at sende mig journal udskrift af den undersøgelse jeg har været til og scannet den ind og sendt til min sagsbehandler på jobcentret så de har kunnet følge med i hvad der er sket af nyt i mit behandlingsforløb. alligevel har jeg skullet møde ude på jobcentret 5 dage efter for at fortælle det samme.

Det handler ikke om at hjælpe borgeren tilbage på arbejdsmarket, det handler om at presse syge mennesker og få sat dem ned på en lavere ydelse. Der er ingen sagsbehandler i DK der kan helbrede en syg, når man som mig har haft så mange overlæger inde over sin sag, der alle siger det samme, du er for syg til at arbejde, vi overvejer forskellige kiruiske løsninger og det endte så med at det blev besluttet at amputere benet, så kan jobcentret intet gøre, de skulle lade borgerene der er syge være i fred, der ingen der nyder at være alvorlig syg. Jeg vil også sige at de første par år jeg var syg fik jeg en god behandling af jobcentret, men siden foråret 2014 er tonen helt sikkret blevet meget

Sidst redigeret af phhmw; 14-09-2015 kl. 17:15.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat