Se enkelt indlæg
Gammel 19-05-2009, 21:35   #5
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Hej Supercarla !
Jeg kan godt forstå der er kommet et lille tomrum, kan man ikke godt kalde det det.
Nu har du i en årerække stræbt efter noget. Men nu er du desværre kommet dertil hvor du ikke stræber mere. Fordi du på grund af sygdom ikke kan arbejde/uddanne dig.
Det synes jeg er synd og ærgeligt, for det er sundt at have noget, man gerne vil opnå,,,,,, at stæbe efter.
Jeg kan se du har børn og hvis du stæber efter at gøre alt det huslige, hvad dermed følger af vasketøj, bagning, madlavning og rengøring, færdig, så du kun skal hygge med familien når de kommer hjem fra deres gøremål. Så synes jeg det første skridt er taget, derefter skulle du gerne ud i luften enten cykle, gå, eller løbe. Så vil jeg tro du skal have et hvil lagt ind i dagens program, alt efter hvad du fejler.

Derudover er der stor mangel på frivillige i sportsklubber, spejdere, plejehjem, lektielæsning. Ja der er sikkert flere, men det er lige hvad der kommer først frem nu.

Her i byen er der f.eks. lige startet en ny aktivitet på plejehjemmet, der er nogle mennesker der frivilligt kører en tur med de ældre mennesker i deres kørestol én gang om ugen.
Du kan tro de ældre er glade for det, men det er de udøvende også.
Sangtime på plejehjem er også en stor glæde for modtager og giver.

Jo jeg kommer lige i tanke om der er også aktiviteten ”besøgsven ” aldrig har jeg hørt andet end at begge parter er glade for det.

Det var nogle idéer til aktiviteter udenfor hjemmet.

Hjemme uden selskab kan man lave en utrolig masse, mange laver postkort, smykker, broderer, syr tøj, digter, maler, ja du kunne måske gå på aftenskole (om eftermiddagen før børnene kommer hjem) i sprog, litteratur, der er mange hyggelige ting at lære.

Så for lige nævne noget der giver mig hygge og ro, jeg maler i MANDALAS malerbøger, det er rigtig godt for at få ro på tankerne.

Håber du fremover vil nyde at du ikke skal kæmpe med det off. mere.

Venlige tanker fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat