Se enkelt indlæg
Gammel 18-10-2007, 14:09   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Korrekt med stagnation, Hejdien.

Men jeg kan godt følge Stellas logik.

Han interesserer sig jo slet ikke for fleksjobbere.

Der er kun tunge arbejdsløse tilbage i samfundets brokkasse, jvf. Berlingske Tidende i søndags.

Man kan få den mistanke, at de er flintrende ligeglade med, om de ledige fleksjobbere kommer i job eller ej.

Det er en "skjult" førtidspension efter den gamle ordning - man kalder det bare fleksjob, i stedet for "forhøjet almindelig osv.".

Der er jo fortsat 3 niveauer som før. Nu hedder det bare fleksjob med 2 forskellige tilskudsmuligheder, og den 3. er førtidspension.

Eneste reelle forskel er i praksis, at de "gamle førtidspensionister" ikke piskes rundt i systemet.

Nu kan de så sammenligne mellem de "gamle" med nedsat arbejdsevne og de "nye" med nedsat arbejdsevne.

De gamle får det sikkert bedre, fordi de får lov at gå i fred.

De nye får det værre, fordi de piskes med arbejdsprøvninger, rådighedsvurderinger, uendeligt antal lægepapirer, undersøgelser, osv. osv.

Interessant, hvis man kunne få lov at se på stressniveau og helbred hos de gamle og de nye med nedsat arbejdsevne.

Jeg tør æde min gamle hat på, at de "nye" har det langt, langt værre og fjernes endnu mere fra, pga. pisk - både bureaukratisk pisk og økonomisk.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat