Se enkelt indlæg
Gammel 12-03-2015, 20:31   #5
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jubbis Se meddelelser
Tusind tak. Har jeg misforstået, jeg synes at jeg har tolket reglerne således at der er 3 indfaldsvinkler til søgning ; Et skema som din læge udfylder, et skema du selv udfylder og en til jeg ikke kan huske?
Du kan selv søge pension efter § 17 i lov om sociale pension. Du henvender dig til jobcentret og du får tildelt en sagsbehandler. Når du selv søger om pension, så sker ansøgningen på det dokumentationsgrundlag, der pt ligger i din sag. Intet indhentes, og oftest får borgeren afslag efter denne §.

§ 18 i samme lov er hvor kommunen indstiller til pension. Her er sagen tilstrækkeligt belyst, både lægeligt og beskæftigelsesmæssigt (praktikker). Lægen bliver anmodet om at udfylde LÆ265 som skal lægges i sager til Rehabiliteringsteamet (men ikke i §17 sager).

I begge tilfælde skal Rehabiliteringsplanen udfyldes og sagen skal forelægges Rehabiliteringsteamet, som udarbejder en indstilling, som jobcentret / kommunen kan følge, men i pensionssager bliver indstillingen sendt til Pensionsudvalget, der træffer den endelig beslutning.

Din læge starter ingen pension. Din læge må ikke udtale sig om, hvilken forsørgelse du skal have, lige som kommunen heller ikke må komme med sine diagnoser eller forslå lægen hvilken behandling du skal have.

Din læge kan sende kommunen et social medicinsk forslag, som ikke er andet end et forslag.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat