Emner: Ang Pension
Se enkelt indlæg
Gammel 29-05-2015, 09:00   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænker engang i mellem, at det må være hårdt at gå fra førtidspension til folkepension - det er netop mere end 4000 kr i nedgang. Hvordan dælen klare folk dén?

Der er du inde på noget som mange ikke tænker over før tiden kommer...
Folkepension er ingen guldgrube... hvis du kigger på satserne er det faktisk 5.667 kr. nedgang om måneden brutto... med ældrecheck er nedgangen lige omkring 4.500 kr. brutto om måneden...

http://www.aeldresagen.dk/temaer/sid...-for-2015.aspx

Så de 4.000 kr. nedgang, godt og vel, bliver virkelighed på et tidspunkt for de fleste... så man kan lige så godt forberede sig på det, men mange får en grim overraskelse

Jeg har halvandet år til det sker... derfor har jeg selvfølgelig regnet på det... ATP redder mig så lidt da jeg har indbetalt til max udbetaling og det er ca. 2.000 kr. brutto om måneden... og så er der lidt Supp oveni..

Så nedgangen til folkepension bliver omkring 2.500 kr brutto før skat...ikke helt de 4.000 kr DA melder ud... men dog en betragtelig nedgang må man sige...

Ingen problemer i det så længe jeg bor i Bulgarien... men var jo også en af grundene til jeg flyttede herned, for folkepensionen rækker ikke langt i DK... det kræver forberedelse at blive folkepensionist... husk det...





...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat