Se enkelt indlæg
Gammel 21-06-2009, 20:08   #1
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 16
OJO er ny på vejen
Mon jeg kan "få" en bus???

Hey

Jeg har som bekendt smadret mit knæ og ben; læger og fys´er mener ikke der kan gøres mere. Jeg er lige kommet op på 4 timers arbejde (efter hårdt press fra kommunens sagsbehandler) - har snart været helt/delvist sygemeldt i 1 år. Selv om jeg skulle være på arbejde i 4 timer er jeg ofte gået hjem efter 2-3 timer. Min arbejdsgiver er meget glad for mig og er rimelig sikker i mit job.

På tirsdag skal jeg til møde med min sagsbehandler. Jeg forventer egentlig at blive mødt med et krav om fuld tid inden 2 mdr. Det kan jeg umuligt klare. Jeg har herhjemme "leget" lidt med en rullestol i weekends. Jeg kan "holde" en hel dag hvis jeg tager de væsentlige distancer i en rullestol.

Hvis jeg skal op på fuld tid, vil jeg skulle ha´ en rullestol til rådighed anywhere. Dvs. at jeg skulle kunne tage rullestol og evt. el-cykel (som jeg osse har købt) med rundt på kundebesøg og diverse messer og udstillinger i ind og udland.

Er der nogen som har været "smørren" igennem, der kan fortælle mig om jeg på forhånd kan afskrive muligheden for at få en bus til befordring af mine hjælpemidler især i forbindelse med mit arbejde, men også i forbindelse med general pleje af familiære forhold.

Kan de finde på at sige at jeg bare kunne finde et stillesiddende arbejde, hvor jeg ville gå 50% ned i løn - eller kan de godt forstå at jeg helst vil gøre det som jeg er bedst til og iøvrigt er en stilling som jeg med stor sandsynlighed vil sidde i til pensionsalderen (intet er selvfølgelig sikkert her i livet, men alligevel)

Jeg kunne selvfølgelig bare købe en uden at spørge kommunen, men alene registeringafgiften af sådan et bus andrager 300.000 kr. Dvs. at jeg faktisk godt selv kan finansere bussen hvis blot kommunen kan gi´ mig en fritagelse for registeringsafgift. Det ville selvfølgelig være rart med et "tilskud" på 150.000 kr. (hvor af de 75000kr skal tilbagebetales) - men jeg vil være tilfreds blot med afgiftsfritagelsen.

Har iøvrigt lige "pudset" en advokat på sagen. Faktisk ville jeg langt hen af vejen ha´ været meget mere åben for dialog, men føler at sagsbehandlerne optræder meget arrogante - derudover er der mange historier her på K10, som skræmmer.

Der er selvfølgelig lavet resourceprofil, læge og fysrapporter osv., som enstemmigt siger at der er væsentligt muskelsvind i venstre ben, som gør gangdistancer og opretstående tid meget begrænset. Jeg er tildelt invalideparkeringskilt. Min maksimale gangdistance er mindre end 100 meter.

Vil gerne ud af suppedasen. Kan som sagt klare mig selv hvis jeg bliver udstyret med en bus. Så håber de kan se det gode købmandskab i det.

VH

OJO

Sidst redigeret af OJO; 21-06-2009 kl. 20:31.
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat