Se enkelt indlæg
Gammel 22-05-2019, 13:18   #10
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Lige en tilføjelse, som jeg bestemt mener er relevant i denne, og sikkert også for andre i samme situation, og jeg kan derfor ikke forstå kommunens vurdering, når min helbredstilstand er beskrevet tydeligt, og med forværring, hvis man sætter mig ud i en evt. arbejdsprøvning:

____________________

Sygdom og lægelige oplysninger

Der er altså ikke nogen krav om, at syge borgere skal trækkes i gennem såkaldte arbejdsprøvninger, som Finn Sørensen henviser til i sit samråds-
spørgsmål. Og kommunerne må heller ikke se bort fra lægelige oplysninger i førtidspensionssager eller igangsætte forløb, der forværrer borgerens helbred.
Kommunerne skal forholde sig til de lægelige oplysninger i sagen, og jeg forventer generelt, at kommunerne laver en ordentlig og grundigt sagsbehandling.

De lægelige oplysninger er vigtige i vurderingen af borgerens situation. Kommunen må ikke iværksætte indsatser, fx virksomhedspraktik, der forværrer borgerens helbred. Det er et gennemgående princip i beskæftigelseslovgivningen. I tilfælde af at borgerens helbredsmæssige situation forværres under indsatsen, skal kommunen stoppe eller tilpasse indsatsen.

https://www.ft.dk/samling/20161/almd...9043/index.htm
_________________

Sidst redigeret af fatternada; 22-05-2019 kl. 13:32.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat