Se enkelt indlæg
Gammel 16-12-2018, 15:36   #1
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
minimums timer i fleksjob?

er sygemeldt med stress og denne er vurderet kronisk, med varig nedsat funktionsevne. Er for tiden i arbejdsprøvning i "anden Branche" for at afklare hvor lang tid jeg kan arbejde, og sender ugedagbøger ind hver uge til socialrådgiver og jobkonsulent. i sidst uge havde jeg følgende spørgsmål i min mail:

Jeg har spurgt flere gange omkring hvad i (Herning kommune) måler på, for at belyse min arbejdsevne, og stadig ikke fået svar fra jer.

Og nu hvor praktikken snart er ovre, så har jeg brug for at vide hvorvidt praktikken har været fyldestgørende, for at belyse min arbejdsevne?
Eller om praktikken skal forlænges, og i så fald få afklaret hvorfor? Og hvad i mener der mangler at blive belyst?

og dette svarede min rådgiver:

Hej Kenneth
Vi måler hovedsageligt på hvor mange arbejdstimer du kan komme op på i din nuværende praktik. Så kigger vi på om der er foretaget de rette skånehensyn, og om du har de rette arbejdsopgaver i praktikken.
Jeg tager din sag med på møde i vores afdelingen snarest, hvor vores faglige koordinator vil kigge på om din sag er belyst tilstrækkeligt i forhold til rehabiliteringsteamet, eller om der skal yderligere til.
Det eneste jeg kan oplyse dig om på nuværende tidspunkt, er at det bliver svært at få din sag igennem til fleksjob på det lave timetal du er på nu, og at der derved er risiko for at, det kan ende med et ressourceforløb i stedet for. Det er derfor vigtigt at vi bruger den tid der skal til på at du når dit maksimale timetal.

og her er mit spørgsmål: kan det passe at når det er vist at jeg kan arbejde lidt (3 x 1 time og 45 minutter), at jeg så ikke opfylder kravene til en fleksjobordning??

jeg kan mærke at frygten for at skulle igennem en 1-5 årig ressourceforløb og den både økonomiske usikkerhed men også frustration over at leve i usikkert landskab, øger min stress helt vildt. så ved ikke helt lige hvordan jeg skal forholde mig til hendes svar
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat