Se enkelt indlæg
Gammel 02-08-2016, 16:29   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg havde en læge, der på trods af skriftlig anbefaling fra min psykolog, ikke ville henvise mig til en psykiater. (Hendes dårlige undskyldning var lange ventetider, så det kunne ikke betale sig).
Jeg skiftede læge, blev kort efter henvist til psykiater, som jeg har gået ved i 3 år.

Så hvis din læge er helt umuligt, synes jeg du skal overveje at skifte læge
Hvis din læge kan argumentere fornuftigt, vil en ny læge dog nok komme til samme konklusion.

Jeg er relativt sikker på, at det skal være en speciallæge (i psykiatri) eller psykolog, der diagnosticerer den slags.
Kan være at det din læge mener med udredning er, at stille dig nogen spørgsmål, for at se om yderligere udredning er relevant. Hvis dine svar så gør at lægen mistænker at der kan være noget om det, kan lægen på den baggrund, henvise til psykiater eller lignende der kan udrede yderligere.

Ang dagpenge: Jeg er ikke lige super meget inde i det system, men prøv at se på kriterierne for sygedagpenge. Tror muligvis det er den retning du skal i, hvis du ikke kan stå til rådighed fuld tid, som det er krævet ift dagpenge. (Håber nogen med mere viden på det område, kan bidrage lidt der )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat