Se enkelt indlæg
Gammel 05-11-2006, 12:38   #3
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Overarbejde ...

Hej Hanne

Jeg mener at det er sådan, at du kan blive pålagt overarbejde og at du kan påtage dig overarbejde efter de fagretslige regler. Vi er jo ansat på ganske almindelige overenskomsvilkår. Det burde stå i din ansættelseskontrakt. Er du i fagforening ? Alle fagretslige regler gælder.

Jeg er i en vagtbærende stilling. D.v.s at jeg har 24 timers rådighedsvagt en gang i mellem. Hvis jeg bliver tilkaldt og arbejder i 4 timer en mandag nat fra 02:00 til 06:00, så har jeg 11'timers regel. Det vil sige jeg møder ikke ind om morgenen.
For de 4 timer jeg arbejde om natten får jeg løn + tillæg på 100 %. Jeg afspadserer så de 4 timer indenfor en uge og får tillægget udbetalt. Helt efter den overenskomst der er lavet for mit område. Jeg kan godt frivilligt finde på at arbejde 8 timer en enkelt dag, men bliver så hjemme dagen efter. Det kan være nødvendigt ved kurser. Jeg sørger altid for kun at have 20 timer om ugen. Altså jeg afspadserer alt overarbejde.
Noget andet er, at nogle af os er jo så dårlige, at vi ikke kan yde meget ekstra. Hvis du ikke kan, så skal du heller ikke. Du må få din jobkonsulent til at hjælpe dig. Arbejdsgiveren er jo heller ikke tjent med at køre dig ned...så han burde have interesse i at finde en løsning..... men tal med din fagforening.
I sidste ende er det jo arbejdsgiveren, der har fat i den tykke ende.. som altid...desværre.
Venlig hilsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat